Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Dusjer dere over hodet på de å.... eller blir de redd da? Hvordan går dere frem? Kan ikke pakke de under dusjstrålen med en gang:)?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg dusjer hodet også, men prøver å forberede henne først, så hun ikke skal bli redd. Teller til 3, og da vet hun noe skal skje. Hun blir ikke redd, men syns det er gøy.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg "øvde" i badekaret først jeg, "Helte" vann over hodet hennes hvis du skjønner. Nå syns hun bare at det er gøy..
Ung kvinne Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Først ser vi på dusjstrålen, så tar vi på den og mamma snakker og later som den er kjempe gøy, hehe.. først en liten arm eller fot under og så ser du hvordan babyen reagerer. Dersom det blir for brått og feil temp blir de redd. Vi teller også til 3 også tar jeg henne gjennom dusjstrålen. Det syns hun er gøy og spennende. Det anbefaler de på babysvømming - da trener de lukkemekanismen sin (som blir dårlig etter 6mnd hvis den ikke trenes). Meld deg på babysvømming - det er kjempe gøy for babyen!=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 HI her... hvor gammel var babyen første gang? mi er bare 6 uker!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Vi tok ham med i dusjen da han var seks mnd, bare for å teste. Det gikk veldig fint, han er veldig trygg. Vann over hodet var ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Jenta mi er 11 uker og jeg har dusjet med henne 4-5 ganger nå. Holder henne så ryggen hennes er inntil overkroppen min og står sånn at vannet sildrer nedover nakken og ryggen hennes. Det syns hun er deilig! Men i dag glemte jeg meg og snudde meg etter noe, sånn at hodet hennes kom under strålen, Da skvatt hun litt men det gikk greit. Tror jeg skal ta det litt gradvis..
Krøvvel Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Jentas vår var 6 uker da vi dusjet med henne. Men hun elsker vann. Og vi har latterlig lite trykk på dusjen. Jeg lot vannet renne nedover nakken hennes, og så på bakhodet. Dusjer henne aldri i ansiktet, det skjedde en gang ved et uhell men det gikk bra, hun ble bare litt stor i øynene. Nå er hun 2, 5 mnd, og vi dusjer med henne hvis vi ikke har tid til å bade, hvis hun virker kald og småfrossen på hender og føtter, eller hvis hun har gjort det helt store.. hehe.
Sannali Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 datteren min var som sagt to uker og hun er under flere ganger mens vi dusjer uten problem. Det er sikkert individuelt, men jeg har tro på at dess tidligere man begynner med det dess enklere er det å få dem til å like det. Skal jeg skylle ut shampo blåser jeg henne i ansiktet sånn at hun lukker skikkelig, men hun lukker som regel bare hun får vann over nesen og munnen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Det blir ikke så de super i seg vann når de får dusjsrtrålen over ansiktet? Og siden vann (da ukokt) er så fyfyf... er det ikke "skumemlt" og dusje de da? Får vel fort litt vann i munnen?? Jeg er ikke hysterisk assa:) Bare tenkte på det!! Lillemor her får ofte sutte litt på kluten når vi vasker ansiktet:) Vakser dere babyen mens dere dusjer?? Noen som har en lur fremgangsmåte uten at babyen går i gulvet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå