Konemor83 Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Har en gutt på snart 11 mnd som har blitt skikkelig bestemt. Han hyler å skriker kjempe høyt når han ikke får det som han vil. Jeg sier nei til han strengt, men da bare smiler han. Redd han skal bli en skikkelig hissigpropp når han blir eldre å nekter å høre etter. Noen som har tips til hvordan jeg kan få han til å slutte m den hylinga? På forhånd takk. =)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Det spørs hva det er du sier nei til. Hvis hovedordet ditt gjennom dagen er nei, er det klart han vil reagere med trass, fordi alt han gjør blir vridd negativt, uten at han helt skjønner hvorfor. Dessuten er det oppmerksomhet, og hvis han får lite ros og oppmerksomhet for positive ting han gjør, vil kjeftinga di være bedre enn ingenting. Hvis du derimot avleder oppmerksomheten hans i situasjonen, og gir han noe annet positivt å fokusere på som du kan rose han for, så vil situasjonen blåse over. Det blir ofte fokusert veldig mye på hva barn ikke får lov til å gjøre. Jeg har f.eks. vært på besøk hos folk som sitter dagen lang i sin egen stur og sier 'nei' til barnet, fordi barnet naturligvis prøver å utforske sitt eget hjem og sine omgivelser.
Konemor83 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg gir han oppmerksomhet, men noen ganger virker d som d blir for mye så jeg legger han i lekegrinda for at han skal få tid alene...men da begynner han bare å hyle...jeg kan ikke gi han oppmerksomhet hele tiden. Lar han oxo få utforsketing som han vil....det som oxo sliter er at han klarer ikke sitte alene enda....eller reise seg opp på egen hånd. Han ligger bare rundt å ruller,,,uff vet ikke hva jeg skal gjøre jeg eller hva jeg gjør galt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå