Gå til innhold

Hvor mange har fullammet til de er 6mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle starter med grøt lenge før de er 6mnd... Tutta mi er 4mnd og jeg har tenkt å vente en stund til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammet til 6 mnd, da begynte jeg med grøt på kvelden. Fortsatte med amming i tillegg til grøt og annet frem til ett år, da begynte jeg på jobb igjen så det ble vanskelig å fortsette med det.

Skrevet

Jeg fullammet til gutten min var 6 måneder. Tror de fleste på barselgruppa begynte litt tidligere, men så lenge han la på seg som han skulle var det jo veldig greit med bare morsmelk!

Skrevet

Jeg fullammer enda og jenta er 6 mnd. Har prøvd grøt, men vil ikke ha enda, så venter litt til.

Skrevet

jeg hadde og lyst å fullamme minimum til 6 mnd, men gullet trengte mer mat enn det jeg kunne gi henne. Dvs jeg kunne sikkert ha vært oppe hver natt hver time i flere måneder for å gi henne pupp, men det fant jeg ut av at hverken hun eller jeg hadde godt av......en veeeeldig trøtt mamma med veeeeldig lite overskudd.....

Så derfor ble det grøt og (på kveld og natta) når hun ble 4 mnd, i tillegg til pupp. Puppinga har gradvis gått nedover, og det er det henne som har styrt. hun får fortsatt pupp 1 gang om dagen nå(8 mnd).

Skrevet

Jeg fullammet til 6 mnd. Og i praksis faktisk 2-3 måneder til, for hun ville ikke ha noe som helst av fast føde.

Skrevet

Jeg fullammet min til han var over 7 mnd, prøvde med grøt fra 6 mnd, men han ville ikke ha. Da han var 5-6 mnd sov han hele natta uten amming, men etter vi begynte med grøt må han ammes flere ganger om natta.

På min barselgruppe ventet de fleste med grøt til 6 mnd.

Skrevet

Jeg prøvde meg med litt smaksprøver på grøt da hun var 4,5mnd pga stoooore søvnproblemer og liten vektoppgang...men sluttet ganske snart da søvnen ble mye verre...så jeg har så godt som fullammet i rett over 6 mnd...

Skrevet

nesten, begynte med noen skjeer med grøt da hun var 5,5mnd.

Skrevet

fullammet til han var 7.5 mnd... nektet all fast føde. spiser litt skive nå 8 mnd.

Skrevet

Jeg prøvde med litt grøt da han var 5 mnd, men han ville ikke ha så ga opp og ventet til han var ca 6 1/2 mnd. Han var godt 7 mnd før han faktisk spiste noe av grøten og middagsglassene. Men da gikk det heldigvis fort rett vei =)

Skrevet

Jeg har fullammet alle mine tre til de var 6 mnd. Det er jo fantastisk kjekt, og så koselig:)

Skrevet

Jeg fullammet til hun var 7,5 mnd. Prøvde med grøt fra hun var 6 mnd, men hun ville ikke ha...

Skrevet

Jeg sullammet mellomste i 6 mnd. De to andre ville det ikke vært helsemessig forsvarlig å amme så lenge, mini gikk f.eks bare opp 50g fra 3-4 mnd og måtte ha fast føde, mye samme med eldste. Både mini og eldste spiser enormt mye for alderen sin selv om de er slanke, mens mellomste er finspist av seg, tror kanskje det har litt å si? Hvor høy forbrenning barnet har for hvor lenge man faktisk kan fullamme dem?

Skrevet

Jeg fullammet til han var rett over 7 mnd, så begynte han så smått med fast føde. Tok lang tid å lære ham å like noe annet enn melk, er fremdeles veldig veldig kresen men får nå i seg faste måltider (om enn ikke så store). Da han var 9 mnd så ville han ikke amme lenger, kun om morgenen når han våknet. Prøvde å legge ham til hele dagen i flere dager, både når han var sulten å mett, men ingenting hjalp. Så nå får han ekstra mme til to av fire måltid. Ellers vann.

Skrevet

gutten min er 5 mnd og 18 dager... har fullammet helt til nå... skal begynne så smått med litt grøt til han på kvelden...

Jeg føler alle "maser" om når jeg skal slutte å amme jeg...

Skrevet

Skjønner ikke at andre skal mase om at du skal slutte å amme... det er jo så flott og kos for mor og barn...

I praksis fullammer jeg enda for han vil ikke ha mer en noen skjeer så spytter han ut både grøt og middag... Han blir 5 måneder 31 mars..

Skrevet

nei si det..:) jeg ser ikke på det som et problem i det hele tatt...

Men du vet kanskje hvordan det er: folk sier så mye rart... Veldig mange skal gi sin mening om alt mulig... "jeg skjønner ikke at du orker å gjøre sånn og sånn feks" bla amming blir nevnt flittig... "snart må du nå slutte med amminga vel? du ammer han vel lenge syns nå jeg"

Men jeg driter i det... syns det er lettvint og praktisk og ellers topp=)

Skrevet

Jeg fullammet også til 6mnd. Nå får hun 2 måltider med gråt og middag i tillegg, men synes jeg ammer like mye enda. Og hun sover heller ikke gjennom hele natten enda uten mat.(7.5,mnd)

Men det er jo koselig å amme da:)

Skrevet

2 måltider med gråt ja hehe må vel være når hun får tenner det :)

Grøt skulle det stå :)

Skrevet

Jeg fullammet til 6mnd, og gjør det nesten enda når gullet er 8mnd. Hun er ikke så veldig ivrig på annen mat. Spiser litt grøt da, så håper det kommer seg snart:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...