Mamma til verdens beste barn Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Hun har kun fått nan1 hele livet, de som er ferdig blandet (ble anbefalt dette fordi hun er for tidlig født og da vet vi at hun får i seg riktig dosering). Meeeen nå får hun stadig mer vondt i magen. Ikke mageknip som kolikksmerter heldigvis. Men hun bæsjer harde bittesmå klumper til hvert eneste måltid, ikke mye, men alt fra 3 - 7 bittesmå maiskorn liksom. Eldstemann og jeg har melkeproteinintoleranse, og nå lurer jeg på om hun kan ha det samme? Noen som har erfaringer med så små og har noen gode råd? Har forsøkt malt som resulterte i at hun fikk enda mer vondt i magen (tok 1/4 ts malt i 100 ml) så det tror jeg vi dropper videre... Blir veldig glad for alt av erfaringer og innspill her! Typisk at det er påske og helsestasjonen er stengt, homeopaten vår på ferie og vi kan jo ikke akkurat ringe barsel heller så lenge etter eller? Og drar jo ikke på legevakten fordi hun er hard i magen, de ville vel bare le av meg tenker jeg...
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Bare ring barsel hvis du føler det hjelper. Men eneste rådet jeg har å komme med er malt eller sviskesaft.
susa :) Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 barsel kan du ringe de første 6 ukene mener jeg å huske. Hvertfall hvis hun bare er 11 dager gammel så kan du hvertfall ringe!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 Oi, er det sant, de første 6 ukene? Trodde det var den første uken jeg:)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Virker ikke som melkeintoleranse, da pleier de få veldig løs mage.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2008 Melkeproteinintoleranse skulle det stått. Min eldste har det nemlig, og blir veldig hard i magen hvis han får i seg melk, bæsjet som en sau hele første året stakkar. Men er helt fin i magen når han holdes helt unna dette.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Så pussig, min er helt motsatt (allergisk mot melk, og skal kun ha melkefri kost) jeg har hørt noen her inne nevne en mme som er for allergikere, men husker ikke hva den heter. Nutrimigen eller noe i den dur som man får på apoteket? Kanskje det kan hjelpe?
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Prosobee eller Nutramigen var det de het. Den førstnevnte er med soya som hun også kan reagere på (noen som er allergiske mot melkeprotein er jo også allergisk mot soya.)
tøfflus Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Sånn var jenta mi også og hun fikk også kun nan. Her hjalp det med malte. Økte doseringen etter samråd med hs da det var som verst. Hun lå og presset til hun ble rød i ansiktet og gråt, stakkar lita. Her kunne det gå opptil 4 dager mellom hver bleie så er ikke rart att hun ble hard. De sier at det ikke bør gå noe særlig mer enn 2 dager mellom, når de kun drikker kun erstatning. Da hun begynte å spise frukt regulerte det seg selv og vi kunne slutte med malte. Jeg ville, som de nevner her oppe, ringt til barsel og hørt. Sånn melkeproteinintoleranse har jeg ikke peil på Håper dere finner ut av det, for det er ikke godt med hard mage..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Melkeallergi = løs mage,dette pga intoleransen for melkesukkeret. Blir man hard i magen,er det nok bare melketypen som må byttes ut! Veldig mange barn tåler ikke NAN, inklusive min egen. Har prøvd mange forskjellige og her fungerer kun Hipp,med en halv t-skje malt i hver flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå