Gå til innhold

Tørr hud! Betyr det at bebisen får for lite væske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei som regel ikke. Noen babyer har/får tørr hud, og så normaliserer deg seg igjen. Kan være tegn på f.eks eksem også.

Skrevet

Tørre bleier betyr at babyen får i seg for lite væske. Bør ha 4-5 våte bleier i døgnet hvis jeg ikke husker feil.

Tørr hud kan de få uansett hva man gjør, men pass på å ikke bad babyen for ofte og ikke bruk såpe. Ta gjerne litt babyolje i badevannet og oljen er fin å vaske med også hvis det trengs mer enn bare vann. Jeg ble anbefalt av helsestasjon og smøre med fuktighetskrem og jeg har brukt en jeg tror heter aderma som jeg har kjøpt på apoteket, den er veldig bra. Mini har fin hud etter et par dager hvis vi smører morgen og kveld med den.

Skrevet

Hvist barnet får for lite veske/dehydrert vil det myke partiet på hodet ha et søkk. Dette kjenner en lett hvist en stryker fingen forsiktig over. Barn som er baby svømmere får ofte litt tørr hud og hvist de er mye ute i frisk luft. A - krem som fås kjøpt på apotek er supert mot tørr hud.

Er og enkelte som ikke tåler ull rett på huden det kan og få huden til å tørke og så begynne å klø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...