Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Antagelig er vel dette også et dumt spørsmål, men jeg lærte engang at ingen spørsmål er dumme: Jeg har ei datter på 6 mnd. Hun insisterer på å bade og legge seg i 1830-tida. Før pleide hun å spise etter badet, men nå nekter hun. Vil bare sove. Selvom hun ikke har spist siden kl. 16. Det resulterer i at hun pleier å våkne mellom 23 og 01 en gang. Jeg har derfor tatt henne opp og gitt henne mat om jeg ønsker å gå og legge meg før. Er det noen som har hatt det sånn? Gjør jeg henne en bjørnetjeneste ved å gjøre dette? Burde jeg bare la henne sove til hun våkner selv. Det som er er at hun har begynt å våkne kl. 5 til tider, og det er litt tidlig synes jeg. Selvom jeg selvfølgelig kan gå og legge meg igjen når hun finner det for godt å sove. Vil så gjerne vite hvordan andre i samme situasjon gjør ting. Hvordan er matingen deres i løpet av dagen? Hun har også veldig problemer med hard mage. Bruker maltekstrakt, gir henne frukt og svisker, men ingenting hjelper. Noen råd?
Mammapudding Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Du får henne ikke til å spise før dere bader? Det har jeg vært nødt til å gjøre med Leah nå i det siste, for hun er helt klar for senga med engang pysjen kommer på Tror jeg ville latt henne sove til hun våknet selv for mat, og prøvd å drøye det litt og litt for hver natt. Jeg har kommet dit nå at Leah kun får smokk og vann før 03 og etter det kan hun få pupp:) I det siste har hun ikke villet ha pupp før 4-5. Men etter at det begynte å bli lysere så vil hun opp i 6-tiden..er litt for tidlig for meg, men men:) Og jeg kan ikke gå å legge meg når hun skal sove igjen, for hun sover kun hvis jeg triller..jippi ;-) Når det gjelder hard mage så kan jeg nok ikke hjelpe, Leah får hard mage hvis jeg ikke bruker malt..hvor mye malt gir du? Leah får 1 ss om dagen, eller 1 ts 2 ganger om dagen..alt etter som:)
BabyV Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Vi har gitt opp bading her i huset på grunn av samme problem. Er så kveldstrøtt at etter klokken 18 så er det stort sett grøt, kos, stell og natta som gjelder. Så hun bader bare de dagene hun har fått sovet en real middagshvil og det er ikke ofte. Er det veldig lenge siden sist hun badet så blir det ofte et bad på morran istedenfor. Jeg går inn til jenta mi med ei flaske melk før jeg går å legger meg. Da sover hun til neste dag som ofte starter i halv 7-7 tia. Jeg gir henne melk selv om hun ikke har mast på det. Orker ikke noe skrikekur så vår nattavvenning har beståt i å skyve på nattamåltidet, men beholdt sen kveldsmåltid. Jenta mi er snart 6 mnd.
BabyV Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Glemte å svare på det med treg mage. Jenta mi har også veldig treg mage. Hun får også frukt og svisker hver dag og det hjelper. Da har hun ikke steinhard avføring, bare hard. Jeg skulle gjerne har hjelpe henne mere, men hun nekter å drikke vann eller melk som det er blandet inn malt i så det får jeg henne ikke til å ta. Siden ungen min bare drikker mme og spiser grøt så skal hun ha avføring ca hver dag. Hvis det går 2 dager imellom så legger jeg henne på stellebordet og tar temperaturen på henne. Rett og slett for å få presse-reaksjonen. Når hun holder på å å presse så legger hun ofte fotene strakt ned. Så da bruker jeg ofte å holde dem opp mot magen hennes, hjelper også masse. Ikke den koseligste jobben, men må hjelpe til av og til. Ikke noe særlig for de små med treg mage.
månestråle32 Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 jenta vår er nå 8 mnd. hun legger seg 19 til natta, og har ellers 3 lurer i løpet av dagen. Hvis vi ikke hadde lagt snuppis en liten halvtime på ettermiddagen, så hadde ikke vi fått i henne mat på kvelden. Om hun er noe trøtt på ettermiddagen så legger vi henne ut i vogna si 20-30 min, alt ettersom hvor sent det er. denne luren kan være alt fra klokka 16.30 til klokka er 18.00. Vi syntes det var litt "skummelt" i begynnelsen å legge henne slik og så tett opptil leggetid, men det har vist seg å ikke være noe prøblem så lenge det blir maksimalt 30 min. Noen ganger sover hun veldig tungt og det er litt vondt å vekke henne, men hun er strålende blid og gafler i seg en stor grøtposjon, fruktmos og gjerne en flaske melk på toppen. dette har fungert mye bedre for oss enn å prøve å aktivisere henne og holde henne våken 30 min-1 timer ekstra. Skader ikke å prøve det noen ettermiddager, så ser dere om det kan være noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå