Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 .. jeg ble veldig uventet gravid i sommer. er i utdannelse og har liksom "planlagt" alt - unntatt baby. så var vanskelig for meg å ta avgjørelse på hva jeg skulle gjøre.. sambo syntes det var tidlig å få barn nå, siden vi liksom ikke har fått gjort noe av det vi hadde tenkt.. Jeg snakket litt med mamma,som egentlig var ganske nøytral. hun tok selv en abort da hun var 18, og hun sier det er noe av det hun "angrer" mest på. eller, ikke angre.. men, hun tenker på det hver eneste dag. enda. og hun er vel 47 nå. Det er omtrent 10500 dager hun har tenkt på det. jeg tenkte og tenkte i noen uker... og en dag da jeg snakket med mamma, fortalte jeg at jeg hadde sjekket litt på nav og forksjellig for å se rettigheter dersom jeg ville beholde. og da sa hun "jeg tror du har bestemt deg jeg jenta mi", uten å si noe mer om det. og da tror jeg jeg skjønte at jeg hadde gjort det. og det angrer jeg ikke et sekund på i dag. jeg er snart ferdig med svangerskapet, og gleder meg såå til jenta mi kommer. det blir nok tøft fremover, sambo må ta størstedelen av permisjonen, ellers går det ikke rundt økonomisk. heldigvis har jeg en samboer som er fantastisk og som gleder seg masse til å få barn. er sikkert mange her som er i andre situasjoner enn meg. men, er det noe man ikke angrer på, så er det å få babyen. det er jeg HELT sikker på. men, det er godt vi har valget her i landet. vi kan faktisk velge. det er er tungt valg, men det er der i hvert fall. jeg er veldig fornøyd med mitt. lykke til jenter:)
Miss Misantrop Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Og mere skulle det ikke til før en misantrop feller noen tårer i natten... Lykketil til deg og partnern din. Og en tanke om allt godt for den lille. Ps Jeg har tenkt at når det er snakk om økonomi, så trenger ingen å gå sultene i norge. Et barn vil ikke ha noe intrykk av å være fattig som veldig liten. Ettersom barnet blir større, blir jo også inntenings mulighetene for en eventuell alenemor vesentlig større. Syntes det er så trist når økonomi ligger til grunn for at svangerskaps avbrudd man ikke egentlig ønsker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå