-Hengebuksvinet- Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Supert anlegg, men så mange grufulle foreldre. Utstyret må selvfølgelig være topp, selv om man knapt klarer å komme seg fra tilkomsttrekket og bort til nærmeste kafe. Og ungene må prestere i forhold til forventingene, om de er 2 år og aldri har hatt ski på beina. Beste synet var en far, som rant rett på ungen sin i barnetrekket på tirsdagen. Ungen så ut til å være rundt 2 år, og hylte jo selvfølgelig. Han fikk da flere ganger gjentatt: "Slutt å gråt. Slutt nå. Du må ikke gråte du som er stor gutt. Store gutter gråter ikke sånn". Han løftet jo riktignok opp ungen, og etter å ha fortalt gutten at "Nå må du altså slutte. Slutt å gråt", kom den kommentaren jeg synes var best: "Dette må du ikke fortelle til mamma!!!" ;-( Jeg må innrømme at jeg ikke er superproff på å lære opp barna selv, og at mannen min er mye mer tålmodig med dette enn meg. Men hovedfokuset bør jo uansett ligge på å ha det moro. Sole seg, leke litt skiene (det er jo bare om det er morsomt ungene orker å fortsette treningen) og gå på kafe eller spise en sjokolade i ny og ne. Håper noen av dere har solskinnshistorier å komme med, selv så jeg litt for mange håpløse foreldre.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Herrefred, da hadde jeg nok blitt oppgitt jeg også ja!! Sånen folk burde ikke hatt lov til å lære bort hehe, tar jo fra ungene ALT som heter skiglede! Vi kommer nok til å bruke pappas metode når tulle skal lære å stå neste vinter. Når han lærte meg rigget familien seg til ved siden av barnebakken med engangsgrill, tursjokolade osv. Så satt mamma der å solet seg mens pappa lærte meg å stå på ski i en slett å fin bakke. Husker dagene som om det var i går, såå kos og SÅ morro. Først så lærte han meg å ploge ved å kjøre baklengs foran meg å holde skiene i plog, så kjørte jeg mellom bena hans nedover og så kjørte jeg etter han i store slake buer nedover bakken lærte å stå på en uke og har ELSKET å stå på ski siden. Ble faktisk veldig god på både slalom og telemark etter noen år også. Men pappa var instruktør når han var ung, så han visste vel hvordan man skulle lære bort.. Små barn skal få kose seg i barnebakkene med skileik og annen morro barnebakken i Trysil synes jeg er flott sånn, med søte figurer barna kan kjøre slalom mellom og under, samlebånd trekk som de kan stå på, og fin og slakk bakke..
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2008 Det er bamser, tuneller og samlebåndtrekk i Hemsedal også. Det eneste som glimret med sitt fravær, var fedre som din ;-) Eller rettere sagt, mannen min er nok litt sånn som faren din. Han er super, og den absolutt foretrukne skilærer blant barna våre.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 helt enig. å lære å stå på ski skal være moro:) og koselig..... har selv hatt ski på bena siden jeg var tre og brett etter det, oppvokst med å være på trysil hver helg siden jeg var liten, ¨Samboeren min har kjempe talent på snowboard, og ønsker selvsagt at mie skla stå på det, og det kommet hun nok til å gjøre nokså tidlig. vI gleder oss enormt til hun skal ha ski/brett på bena, men alt i hennes tempo, og i sammenheng med å lage gode barndomsminner for henne.om hun er tre eller seks spiller inegn rolle bare hun liker det, koser seg ute i bakken og får herlige vinterminner fra barndommen som jeg har:)
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2008 Så bra å høre at det finnes flere som fokuserer på at det skal være moro, spesielt for de små ;-)
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Usj, værste jeg ser er foreldre som skal tvinge barna til å ha de morro fordi foreldrene selv har en interesse! Selvom JEG elsker å stå på ski er det ingen selvfølge at tuppa kommer til å like det, jeg skal prøve mitt beste å overføre skigleden, men vil hun ikke så skal hun få slippe gitt.. Måtte humre litt av den "dette sier du ikke til mamma", stakkars liten gutt, håper han sladret til mamma hehe
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 ogfor store:) gleder meg som unge jeg, til å grave sofa i snøen langs bakken, og tenne bål. grille noen pølser og kjøre et par turer osv. ååååå blir så moro altså hihihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå