Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så lei av denne "trøska"elle ka de kalle d.nå har hun blitt behandlet 4 ganger....jeg smører meg selv men d er kjempe vanskelig å holde d vedlike for d må vaskes av hver gang hun ska drikke å hun skal pensles 4 ganger daglig!jeg har prøvd me faris uden resultat.d forsvinner og etter noen dage kommer d igjen.Er d også dette utslettet nedentil som kommer av trøska?jeg begynner snart å grine av frustrasjon....kjenner ikke noe vondt på mine bryster men ser hun er hvit i munnen,hun virker fornøyd men har hørt at d e er kjempe farlig dersom d ikke blir behandlet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være samme soppen som er nedentil, ja, som den som er på puppen og i munnen.

Jeg slet også med å bli kvitt det. Redningen her ble Molkosan. Flytende melkesyrebakterier som du får kjøpt på helsekost. Kan smøres rett på puppen/brukes i godt fortynnet løsning i munnen på babyen. Trenger heller ikke vaskes av før babyen legges til brystet, men er litt surt på smak, så hvis babyen reagerer på smaken kan det være nødvendig å tørke det litt av. Men ikke minst er det lurt at du drikker det. Er med å stabilisere bakteriefloraen, og dermed forhindre at soppen får overtaket.

Bra at du ikke merker så mye på puppen - da er du/dere nok ikke så hardt angrepet.

Kan jo ikke garantere noe for dere altså, men her ble det i alle fall redningen. Lykke til!

Skrevet

tuuuusen hjertelig takk skal rett ned å få tag på det=).....!

Skrevet

et annet tips er å væte en gasklut med farris og vaske munnen til babyen og brystene dine. Funket bedre enn noen medisiner for søsteren min og hennes lille nurk...

Skrevet

beklager... fikk ikke med meg den linja hvor du nevnte at farris ikke funka for deg...

Skrevet

Du skriver:

"hun virker fornøyd men har hørt at d e er kjempe farlig dersom d ikke blir behandlet!"

Jeg lurer på hvem som har sagt det er kjempefarlig og hvorfor?

Jeg har en gutt på snart 5mnd som hele tiden har vært litt hvit i munnen.

Var gjennom trøske behandling for noen måneder siden da jeg hadde vondt i brystene, men det endret seg ikke i hans munn.

I ettertid tror jeg ikke at min smerte i brystene var sopp, like etterpå hadde jeg brystbetennelse og brystabscess og det var nok det som var årsaken til mine smerter.

Verken legen min eller helsesøster har sagt at det ikke er noe å bekymre seg for. Men nå ble jeg selvsagt litt bekymret når du sa det kunne være kjempefarlig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...