Gå til innhold

Skal, skal ikke? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt så ufattelig lyst på Brie lenge nå og idag kjøpte jeg en som er laget av pasteurisert melk. Vet jo at denne også kan inneholde listeria smitte og jeg vet rett og slett ikke om jeg skal tørre å spise den eller ikke. Jeg har så lyst!!!

Hjelp meg, hva synes dere?

Skrevet

syns du skal spise med god sammvittighet... det sies at gravide ikke skal spise upastorisert ost.... du kan trykt spise denne osten så lenge den er pastoriseret:)

kos deg:)

som folk sier, alt med måte:)

Skrevet

vet at man ikke skal bli hysterisk eller, men etter den historien om hun som mistet tvillingene sine etter å ha spist sånn mykost, rører jeg ingen mykoster jeg, pastaurisert eller ikke! :) Kanskje jeg overdriver, men føler meg bedre når jeg holder meg unna! men for all del, hva vet jeg?

kanskje det er helt trygt hvis den er pastaurisert? aner rett og slett ikke...

Skrevet

Hadde fryktelig lyst på selv i går kveld.... Men lot være.

Jeg skal til jordmor på onsdag, og lege på torsdag, skal høre hva de anbefaler.....

Skrevet

Er sikkert ikke uten grunn at de fraråder gravide å spise/drikke diverse ting, men det er opp til enkelte å vudere. Selv drikker jeg melk fra kua, andre upast varer, spiser "rått" kjøtt, spekemat og oppdrettfisk. Jeg er med andre ord ikke hysterisk, men spiser det når jeg får lyst. Er ikke en del av det daglige kostholdet mitt, men sier ikke nei dersom jeg blir servert det en sjelden gang i blant.

Skrevet

Jeg hadde ikke spist den.

Det å bare spise en sjelden gang kan være nok,det kan være akkurat den biten du spiser der,som det er bakterier i og dermed har du skadet barnet ditt.

Skrevet

jeg spiser som jeg gjorde før,jeg..er ikke hysterisk,men er du i tvil bør du la vær,ellers får du bare dårlig samvittighet etterpå......

Skrevet

jeg har kjjmpedårlig samvittighet..i går nemmlig..så laget vi taco..d jeg ikke visste før etter på var at kjdeigen var gått ut på dato..hele 4 dager!!! herreguuud:(

mmn jeg har ikke blitt dårlig..å d lukta ikke vondt av den..så jeg håååper d går bra..skal si jeg fikk avsmak på taco etterpå..blæææh

Skrevet

Drar opp denne igjen jeg.

Det er jeg som er HI. Takk for alle svar. Osten ligger i skapet urørt, tør ikke å ta tjangsen jeg.

Skrevet

Jeg hadde droppet den!

Det er ikke bare ost av upasturisert ost som er farlig, men også modnet ost. Osten dama som mistet tvillingene i sommer var faktisk pasturisert...

-Mulig det er å være hysterisk men jeg vil iallefall ha mitt på det tørre hvis noe skulle skje med mini :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...