Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg drakk meg full i går. Angrer så veldig, og har ufattelig dårlig samvittighet. Har det veldig vanskelig for tiden. Nå tenker jeg bare på at jeg har skadet barnet i magen. Er i uke 20. Har noen av dere her inne vært fulle mens dere var gravide ? Og alt er bra med barnet i dag ?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Beklager det dumme spørsmålet. Jeg er en IDIOT IDIOT IDIOT!!! Jeg fortjener ikke bli mor. Jeg vet jo svaret på spørsmålet, og skal gjøre det eneste riktige, bestille time hos lege på tirsdag og tilstå, så kan jeg få sjekket om alt er bra! Vil ikke ha svar, eller høre at dette er OK, for det er det IKKE! Vennligst overse mitt dumme innlegg! HI
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Huff...hvordan klarer du å helle neppå alkohol når du VET du har en liten uskyldig baby i magen din?? Kjære deg jeg prøver IKKE og få deg til å føle deg verre enn du antageligvis har det akkurat nå.....jeg bare skjønner ikke at det går ann! Gå til legen og fortell det som det er og be om å bli sjekka......bedre det enn å gå å tenke så du blir gal.......
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 At det går an!!!!! En jeg vet om gjorde det samme, og det gikk IKKE bra! Og selv om det hadde gått bra, så har barnet ditt vært full i en alder av ikke nyfødt engang! Hvordan kunne du?
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Dette må vel være et tulleinnlegg........ Signert med anonym liksom.....
Elin(e) Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Huff, det var ikke noe særlig. SKjønner du har det helt forferdelig nå, og at du har lært. Skal ikke komme med noen moralpreken, for tror du vet akkurat hva du har gjort. Det gjentar seg ikke nå da, regner jeg med. Håper alt står bra til!!!!
Dunder Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Hei, HI. Jeg skal ikke bagatellisere alkoholbruk i svangerskapet her, men vil bare si at slik jeg har forstått det så er det særlig alkoholbruk over tid som er farlig. Jeg var svært bekymret fordi jeg ikke visste jeg var gravid og var full når jeg var ca en uke på vei. Dette snakket jeg med legen min om som sa at dette var veldig vanlig og at det som regel gikk bra. Veldig mange drikker helt i begynnelsen av et svangerskap fordi de ikke vet at de er gravide. Det ironiske her er at det er mest skadelig å være full i begynnelsen av et svangerskap, jo lenger ut i svangerskapet man er jo mindre farlig er det for fosteret har blitt sterkere. Sånn sett så skal det da ikke være noe større fare for ditt barn enn for veldig mange andres barn. Dersom du har det så vanskelig at du sliter med å ta fornuftige avgjærelser bør du snakke med legen din om hjelp til dette også. Kanskje en psykolog? Når barnet blir født trenger du alt det emosjonelle overskuddet du kan få. Jeg ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Hvordan klarer man å få sjekka om alt er bra INNI magen? Vet vel ikke noe om eventuelle skader før etter ungen er født? Kjenner at jeg blir sint når jeg leser det du skriver, HI. For meg er dette faktisk barnemishandling.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Faktafeil. De første ukene er det ikke så farlig fordi embryoet får næring fra plommesekken, ikke fra mor sitt kretsløp. Det er faktisk senere når hjernen er under utvikling at det er farligst! Og uansett så er det barnemishandling når et 20 uker gammelt foster ligger full i magen!!!!!! Æsj!!!
Dunder Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Ja, nå er ikke jeg noen ekspert, men det var det legen sa til meg. Det har jo også vært en del i media i det siste om at kvinner drikker før de vet de er gravide og at dette er et veldig kritisk stadie i fosterutviklingen. Det siste jeg leste var at helsepersonell oppdaget en økning av kvinner som ønsket abort fordi de hadde drukket. Er det kanskje slik at det ikke er så farlig de to første ukene, men veldig farlig i uke 3,4 og 5? Har liksom forstått at det er i begynnelsen det er aller verst, selv om det selvfølgelig er farlig hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Skal helst ikke drikke i det hele tatt, men de fleste drikker jo før de vet de er gravide, og da pleier det jo å gå bra. Er verre når fosteret faktisk er et lite barn og ligger der og er FULL! Blir helt kvalm jeg :-(
Dunder Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Nå synes jeg dere er litt hjerteløse. Det sitter et stakkars menneske der ute og har det helt forferdelig.. Tror ikke barnet hennes får det noe bedre av at hun skal sitte å ha angst resten av svangerskapet..
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Tror ikke vi skal gå inn på hvem som er mest hjerteløs her...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #15 Skrevet 22. mars 2008 Tvi tvi videre i svangerskapet! Klart du angrer på at du drakk deg full med baby i magen, og det er virkelig ikke bra å gjøre, men det går bra skal du se! Du kommer sikkert ikke aldri til å gjøre det igjen, og det må du ikke heller! Lykke til hos legen til uken! Og drit i alle dømmende, bedrevitende drittkjerringer
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #16 Skrevet 22. mars 2008 Jeg var på byen, full og gal da jeg var 20 år og 2mnd på vei (visste ikke det da) Uka etter at jeg hadde drukket meg fra "sans og samling" på vodka fikk jeg greie på at jeg var gravid hos legen (forloveden og jeg hadde egentlig ikke noen planer om å bli foreldre så det var ganske sjokkerende siden jeg brukte p-pilla). Jeg fikk ganske panikk da jeg tenkte på det stakkars fosteret som lå der badet i sprit (i mitt hode). Satt gråtende hos legen og fikk vite at det var mange som var i samme situasjon som meg og at dette ikke var farlig, men hvis dette var noe som skjedde gjentagende kunne det skade barnet. Sønnen min er voksen idag og en meget intelligent herremann (18 år). Har aldri vært noe problemer med ham ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå