Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sårt noen råd for hvordan vi skal klare å få vår 6 mnd gml gutt til å sovne uten pupp eller vugging. vet vi har laget uvanene selv, men hvordan endre de???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter...her gjør vi fortsatt dette og mini er 5,5mnd!

vi vil derfor også ha råd....

Skrevet

Jeg gjorde dette:

Passet på at soveplassen til barna mine var forskjellige fra dag til natt (sengen er den nattlige soveplassen - og vognen eller reisesengen i stua er den daglige plassen å sove i)

Samme kveldrutiner som snakker med lav stemme, samme vaskingen/badingen, synger en godnattsang mens babyen får melkeflasken/pupp etter grøt/brødkiven (samme nattasangen hver kveld)

tar med babyen rundt i stua, soverommet mens jeg slår av/demper belysningen.

Legger babyen og sier god natt. Blir det skriking,(dette har jeg bare opplevd noen få ganger og da i forbindelse med tenner og forkjølelse) har jeg gått inn til babyen lagt henne/ham ned (hvis de har reist seg opp) og smilt men sagt bestemt god natt lille venn .... Og dette holder man da på med til babyen skjønner at far/mor mener alvor. Ikke la babyen ligge å skrike, da tror jeg du har det gående lenger enn hvis du går inn med en gang det gråter og legger det ned stryker og sier med mild bestemt stemme at h*n må sove nå ......

Ikke sikkert det virker på deres barn, men verdt å prøve kanskje?

Lykke til håper dere får inn rutinene snart :)

Skrevet

sarahrara: var da dine barn vant til vugging og sovne ved puppen?

Skrevet

Jada, det var de faktisk. Sønnen min sov i vugge i stua på dagen(istedenfor reisesenga som lillesøster bruker) og i vognen ute. hadde også trillepike til ham.

Datteren ble ammet i gyngestol, og hun ammet jeg til hun var 7 mnd (sønnen kun til han var 3 mnd). Hun som storebroren sovnet også ved puppen. Ikke noe problem dette her da. Søsteren har protestert litt mer enn broren mht soverutinene, men den protesten gikk overraskende fort over ;-))

Skrevet

Hei.

Vi hadde også problemer med at jenta vår ikke klarte å finne søvnen alene. Vi gjorde som følgende:

Etter spising og kveldstell gikk vi inn på soverommet. La jenta i senga si og sang nattasang. Vi ble deretter på soverommet en stund. Vi hadde lyset på rommet av, men døren oppe så det kom litt lys inn fra gangen. Deretter puslet jeg rundt på rommet, brettet tøy og ryddet litt i skapet - som forøvrig aldri har vært så ryddig!! Alt dette mens jeg snakket rolig. Jenta vår fulgte med alt jeg gjorde.

Etter en stund gikk vi noen turer ut av rommet i 10-15 sekunder, for så å komme tilbake og fortsette med det vi holdt på med. Vi økte deretter tiden på turene ut av rommet.

Jeg tror vi holdt på med dette et par uker før det "funket" og hun klarte å sovne selv. Nå legger jeg henne ned, synger nattasang og går ut av rommet. Hun sovner nå etter et par minutter:-)

Skrevet

ok fungerer på kasper når han er super trltt men problemet da er at han er så var for lyder når han er så si overtrøtt så våkner så mange ganger da opptil flere ganger i halvtimen. men han sover i vogna både inne og ute på dagen og sengen på natta slik at det er forskjell på dag og natt liksom..

Får bli flinkere og gidde og prøve mer og ikke ta letteste utvei med å la han sovne ved puppen. blir vanskulig at andre skal legge han osv da..

men var liksom så deilig å få han i egen seng så vi var fornøyde med det og tok letteste utvei med puppen.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...