Gå til innhold

Til dere som har erfaringer med Emmaljunga og Teutonia S3 :)

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer Emmaljunga City Cross med hardbag eller citybag, og Teutonia S3 med fashionbag. Ønsker å kjøpe 07 modeller for å spare litt penger, eller eldre pent brukte modeller. Er det skjedd store forandringer siste året på vognene? Vet noen hvor jeg kan få tak i disse billigst mulig? Evt noen som skal selge? :) Har veldig lyst på brun eller rød vogn :) (Kravstor kanskje? :) )

Bor i Nord- Norge så vurderer å kjøpe på nettet, både fra Norge og utlandet. Men må si jeg er litt skeptisk i forhold til reklamasjon å kjøpe usett etc. Gode erfaringer med det noen?

Veldig takknemlig for svar

Fortsetter under...

Jeg kan i alle fall anbefale deg www.lilleprinsen.no som selger Teutonia. Hun er rimeligere enn butikker i Norge. Har selv kjøpt to vogner av henne, masse ekstrautstyr og dunpose. Ikke noe problem da jeg måtte reklamere på understellet heller. Fikk nytt i posten to dager senere og pakkelapp til det gamle understellet slik at jeg slapp å betale porto. Kjøper nok fra henne igjen om jeg skal ha teutonia denne gangen.

Jeg har ingen erfaringer med vognene, men jeg står også mellom disse 2 vognene. Har vært å sett på de i butikken, og liker nok i utgangspunktet Teutonia S3 best pga 3 hjul, håndbrems og vendbar, men min mann likte den absolutt ikke. Vi ender nok på City Cross'en, tenker jeg. Det er en veldig lett vogn, stabil, fin, og ikke minst så vet jeg at Emmaljunga er et godt merke. Kjøper nok også bilsetet til Emmaljunga, slik at dette bare kan klikkes på understellet. Blir spennende å høre hva du bestemmer deg for! :-)

Vi har S3'en. Og ville aldri byttet den ut med Emmaljungaen. Men det er fordi den er lettkjørt, har 3 hjul, håndbrems, bedre sittedel (etter min mening) og mye nettere understell.

08 modelen som vi har hvertfall håndbrems som standard. Vet ikke om det kom på 07 modellen også, men vet det er enten 07 eller 08 som fikk det som standard. 08 modellen har UV50 trekk. Mao innebygd UV filter i selve stoffet. Vi har helt ensfarvet brun, det er fashion farge, og så langt som jeg vet er de bare å få tak i, i 08 modellene.

Lilleprinsen er nok det billigste ja, om du skal ha en brun hvertfall. For da må ha en ny ;) Ellers er det nok brukt som er billigst..

Vi har akkurat vært på lilleprinsen og handla oss spirit s3 og er veldig fornøyde med servicen!! håndbrems er på 08 modellen standard men ikke på 07 modellen. Men lilleprinsen vet jeg også hadde det på 07 mod. så mulig du finner brukt vogn med håndbrems, da kan den være kjøpt der. vi betalte 6500 kr for fashionbagen med sportsdel. sjekk ut siden : www.lilleprinsen.no

Annonse

Vi har akkurat kjøpt oss spirit s3 i Sverige og er kjempe fornøyde. En utrolig sporty vogn som er lett å manøvrere. Betalte ca 6000 norske kroner for den på Happyland i Sverige. Jeg hadde helt klart valgt denne fremfor Emmaljunga :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...