Gå til innhold

jeg tror vi har gjort noe lurt............. :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår vil ikke sove uten at vi holder han/ligger sammen med han/ eller ved puppen.... jeg tror vi har skjemt han bort......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, jada hvem gjør ikke det...... Tror det er mange som kjenner seg igjen der gitt. MEN jo raskere du snur den "tradisjonen" jo lettere får du det med å få ham til å sove alene. Venter du for lenge med å gjøre noe med det, må du belage deg på en hardere og hardere kamp for selvstendig soving........ Hehe du bestemmer!

Lykke til ;)

Skrevet

jeg tror nok vi må begynne kampen om ikke så alt for lenge nei.. han er "bare" 5 uker, men han skal jo klare å sove alene likevell..

Men takk for lykkeønskningen, vi kan trenge det ;D hehe

Skrevet

en så liten baby kan ikke skjemmes bort ;) gutten min lå ikke i sin egen seng før han var over 8 uker... han er nå 6 mnd...utrolig sosial og kosete,men sovner uten problem i sin egen seng... :) man skal kose mye og gi MYYYE kjærlighet til babyer :)

Skrevet

takk, det trengte jeg virkelig å høre :)

det er det vi mener også ( skjønner godt vi kan falle mellom og faktisk må ta en hard kamp etterhvert, men når hann er så liten må han gjerne sovne i fanget mitt hver gang. Men ALLE slekt og venner har jo en negativ formening om dette, og vi blir med ett veldig usikre på oss selv.

Skrevet

Hehe, jeg trodde ikke det var snakk om en sååå liten baby da - trodde det var snakk om en på 4-5 mnd .....min feil - skulle jo ha spurt først ;))

Kosing er ikke å skjemme bort babyen, men det er allikevel fint for barnet å komme raskt inn i en god rutine ...... da får du/dere foreldre det lettere selv også ;-))

Skrevet

jeg glemte å skrive det selv :)

men jeg skjønner hva du mener, og det synes vi også. Men akkurat nå er det kos for oss selv også at han vil sove i armene våre.

Samtdig er det vanskelig å vite, når skal vi begynne å skjerpe rutinene, når han nærmer seg 3 mnd?? eller?

Skrevet

kasper sov i vår seng til han var 3 mnd. men gikk fint å få han over i egen seng, soevet der litt over 1 mnd nå.. men noen ganger må jeg holde på opp og ned av sengen sikkert 5-10 ganger før han sovner ordentlig. han er vant til å sove ved puppen vettu..

Skrevet

Spurte på føden hvordan det var med samsoving! de sa at barn under 4 mnd ikke kunne skjemmes bort, de lærer ikke at å grine fører til masse kos osv. så det var bare å ta de opp, sove med de i sengen gi de masse oppmerksomhet. Etter 4 mnd anbefalte de at en skjerpet litt inn på soving i egen seng. Var noe annet dette enn da jeg fikk min første :)

Skrevet

Ikke stress med dette nå, han er jo bare 5 uker! Det kan komme av seg selv, eller dere må kanskje lære han det, men uansett er det ikke noe å stresse over nå. Skjønner dere føler dere usikker, men folk rundt dere får mene hva de vil (det gjør de uansett). Min lærte det mer eller mindre av seg selv (på natta, om dagen er det litt "verre"), han er 5 mnd. Stresset med det selv (for "alle" andre sine klarte å sovne alene, noe som selvfølgelig ikke er sant, men han føler det jo slik, spes med førstemann), men så bestemte jeg meg for å ikke stresse, og da kom det som sagt av seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...