Gå til innhold

Hjeeelp!!! Ludvik eller Vetle?? Kom med kommentarer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren og jeg er ikke enige om navn, og derfor tenkte jeg at her inne er det mange damer som tenker mye navn, og som har sterke meninger :)

Jeg har falt for Ludvik. Det er oppkalling på farsiden, etter en person som har betydd mye for oss begge. Jeg syns navnet er kjempesøtt, samtidig som det passer godt når man blir voksen. Barnefaren syns det blir for mye Flåklypa over det, selv om han ser poenget med oppkalling.

Han har falt for Vetle. Det er det eneste navnet han har hatt på lista si. Jeg er ikke helt overbevist, selv om det er et helt ok navn. Dessverre så forbinder jeg navnet med noen som sikkert vil tro det er oppkalling, men som jeg ikke liker.

Hvilket foretrekker dere? Og ikke minst hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vetle liker jeg veldig godt. Vet ikke hvorfor. Ludvik er ikke helt min smak ;)

Skrevet

Jeg synes Ludvig (helst med G, men det er fint uansett) er verdens mest sjarmerende navn.Ser for meg en kvikk, liten gutt. Får også assosiasjoner til Flåklypa, men det er jo bare koselig! Synes også det er hyggelig med oppkalling: )

Vetle er også et fint navn. "Problemet" mitt med det er at det betyr vesle, og det er muligvis litt problematisk hvis man får en svær sønn, ville jeg ha tenkt. Det samme med navnet Siv hvis man får en kraftig datter...

To koselige navn altså, men jeg hadde tatt Ludvik/g:-)

Skrevet

Jeg liker Ludvik best av de to navna. Vetle har jeg dessverre aldri hatt sansen for...

Skrevet

Ludvik er kjempeherlig og flott navn, sjarmerende og nydelig. Ville glatt valgt det fremfor Vetle, som betyr "vesle, lille"... Synes det er et ekte pinglenavn. GÅ FOR LUDVIK:-)

Skrevet

Av disse ville jeg valgt Ludvik. Rett og slett fordi jeg ikke kan fordra Vetle....Vet ikke hvorfor, syns bare det er et forferdelig navn!

Skrevet

Hadde helt klart valgt Vetle,liker ikke Ludvik(selv om det er sjarmerende på han i Flåklypa;),men ikke som guttenavn ellers.Tror det kan bli et mobbenavn også.Vetle derimot er et sterkt og søtt navn.

Lykke til:)

Skrevet

He he, jeg forbinder også Ludvik med Flåklypa.. Men Ludvik er et greit navn da ;) Men jeg liker Vetle best av de to. Syns det er veldig fint! Jeg tenker ikke noe særlig over betydningen på navn, så jeg syns ikke det er "puslete" selv om det betyr vesle...

Skrevet

Ludvik uten tvil, syns det er ett søtt sjarmerende navn, liker ikke Vetle spesielt godt, men tror ikke ungen blir mobba for navnet uansett hva dere velger.

Skrevet

Ludvik, syns Vetle blir for pysete.

Skrevet

Morsom, vet om to brødre som heter Ludvig og Vetle.... Uansett, jeg liker Ludvig best, med g. Navnet har en myk klang, er koselig og jeg assosierer det først og fremst med dikteren Ludvig Holberg og komponisten Ludvig van Beethoven:-) vetle liker jeg ikke - minner om "vett" og "vetter" (underjordiske vesener).

Skrevet

syns begge er fine :)

men her er noen gode argumenter for Ludvik:

- navnet er ikke så sjeldent lenger som det var da vi var små, og dukkefilmen er heller ikke så kjent, så Flåklyp- argumentet holder ikke lenger.. ;)

-Ludvik og Vetle passer godt sammen som navn på to brødre, men da er det viktig at det er yngstemann som heter Vetle som betyr liten eller noe sånt ;)

så:spar Vetle til en eventuell nestegang, og bruk Ludvik nå :)

lykke til!

Skrevet

Vetle. Tenk å ha en sønn eller kjæreste som heter Vetle... han høres så god, interessant og kjekk ut.

Ludvik er også greit, men Vetle er finest.

Skrevet

Ludvig er helt klart finest!

Vetle syns jeg er litt for femi på en gutt.

Tenk hvis han skal begynne å studere i utlandet...? Da er Ludvig lettere å uttale enn Vetle.

Skrevet

Helt klart Ludvig (med g).

Et navn med klasse!

Skrevet

er helt enig med de fleste her. Ludvik er et kjempefint navn! Jeg har aldri likt Vetle. En feit gutt på skolen når jeg var liten het Vetle, og han ble kalt Fetle. teit, men der har du min assosiasjon. Vanskelig da, hvis det er det eneste navnet på mannens liste. kanskje dere må legge fra dere begge navna og gå for et helt annet..

Skrevet

Ludvik fordi jeg ikke liker Vetle..

Skrevet

Ludvik høres jo kjempekoselig ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...