Gå til innhold

Hvor mye tåler de av fall mot hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på snart året har begynt å gå og det går ikke en dag uten knall og fall. Kan ikke se bort i et sekund uten at noe skjer. Som regel faller han godt på bleietykk rumpe men i dag skled han og falt med fjeset rett ned i gulvet. Hylte som en stukken gris og jeg begynte nesten å grine selv. Ga seg egentlig raskt med gråten og ble distrahert av pappa som viste ham noe ut vinduet. Etterpå kom det noe blod ut av munnen, fant aldri ut hvor det var sår, tror han må ha bitt seg i leppe eller tunge for det var noen dråper og så var det borte. Ble kjemperedd jeg men er ganske lettskremt. Han var i fin form, smilte og lekte som ellers. Spiste middag og tok en lur. Når vi spiste middag noen timer senere fikk han en skive, etter nesten en hel skive virket et som han satt en bit litt fast og vips kom hele skiven opp igjen, spydde nedover hele seg. Etterpå var han i kjempeform igjen. Nå bare sitter jeg her og er litt nevrotisk, han var ikke bevisstløs i så mye som et sekund og formen har vært helt som normalt bortsett fra spyingen, og som sagt så kan det jo være biten som satt seg litt på tverre og muligens litt for mye mat på en gang. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke.

men min eldste begynte å reise seg å gå rundt bordet da han var 8 mnd, å datt bestandig bakover på hodet. holdt på slik til han var ca året..

kontaktet hs for å høre om det fantes hjelmer jeg kunne bruke på han, for det var snakk om fall flere ganger daglig.

men plutselig slutta han å falle, å ser/merker ingenting galt på han i dag (han er 10 år)

men det er utrolig individuelt da.. noen tåler vel mere enn andre!

Skrevet

Han faller ikke på hodet hver gang heldigvis, som regel havner han boms på rumpen og så er det opp igjen. Men noen ganger så blir det jo hodet og jeg synes det er så skummelt.

HI

Skrevet

De tåler nokk en god del ja. størstemann på 2.5 år detter å slår hodet opptil flere ganger pr dag. har blå kuler overalt. har tatt d opp me legen så han er på utredning pga d da. men han har ikke tatt no skade av d ennå. blir redd vær gang jeg oxo men d har blitt en vane. man må jo prøve å unngå slike fall da,men d er ikke til å unngå rett å slett.

minstemann på 8 mnd har oxo slått hode et par ganger, d jeg gjør da er å følge me allmentilstanden,passe på at han holder seg våken en stund osv. men litt tåler de. snakket me lege om hvor mye de egentlig tåler å han sa de tåler mye i forhold til et voksent menneske når d gjelder hode og andre kroppsdeler for de er så mjuke.

huff er ikke greit når de faller næi. gruver meg til lillemann begynner å reise seg å slikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...