Gå til innhold

13 dager siden fødsel ,, fortsatt smerter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fortsatt smerter i magen og litt oppe ved ribbeinet.. blør fortsatt mye... føler fortsatt at jeg er tygd på og spyttet ut enda... er det normalt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter det forsiktig oppover..

slik har jeg det også, så lurer på om dette er normalt..

Skrevet

Hvis dere har fortsatt smerter, så kontakt legen for en undersøkelse.

Jeg hadde ikke smerter 13 dager etter, men noe vondt nedentil. Akkurat som nedtrykk når jeg gikk.

Men har en smerter synes jeg man bør kontakte lege. Ikke for å skremme, men for å ta en undersøkelse for å utelukke ting og tang

Skrevet

Hei!

Jeg hadde det ikke sånn. jeg var bare sår i enden noen få dager, merket ikke noe til magesmerter. Nå husker jeg ikke hvor lenge jeg blødde, men hvis du er usikker bør du kontakte fødeavdelingen. Barseltiden varer i 6 uker, fra fødsel.

Det er ikke noe godt å gå rundt med smerter, og i tillegg blø

Vi får håpe det går bra med deg.

Skrevet

Hei - jeg hadde det sånn som deg.. Blør enda jeg da, 7 uker etter fødsel!! Legen mente det var normalt :)

Smertene kan være etterrier - merker du spesiellt når du ammer??

Gjest Orkideen - Har født
Skrevet

Det regnes som normalt at man blør i inntil 6-8 uker etter en fødsel.

Jeg fødte for snart fire uker og er fortsatt plaget med tidvis sterke smerter i magen daglig. Jeg fikk beskjed på føden om at man kunne ha etterrier i flere måneder. Mine smerter er ekstra sterke under amming, men kan også komme uavhengig av ammingen.

En fødsel er en stor fysisk anstrengelse og det er helt normalt at man føler seg tygd på og spyttet ut i mange uker etterpå.

Skrevet

Det er normalt å blø i flere uker og det tar tid før man føler seg i form igjen, men det spørs jo hvor vondt og hvor mye du blør. Det er normalt at både smertene og blødningene blir mindre etterhvert. Nå husker jeg ikke helt hva jeg fikk beskjed om, men tror det var at blødningene skal avta og så er det vanlig at etter ca 2uker (tror jeg) kan man plutselig blød mer igjen for da er det vanlig at skorpene etter morkaka løsner.

Hvis ikke smertene og blødningene er mye mindre nå enn rett etter fødselen ville jeg tatt kontakt med legen/barselpoliklinikk og hørt om du bør sjekkes.

God bedring og gratulerer med baby:-)

Skrevet

hi her.

takk for alle svar... kan ikke huske at jeg var slik med nr en.. skal sies at det er syv årsiden det sist.. Da holder jeg ut litt til og hvis det ikke gir seg får jeg ta kontakt med lege etter påske..

God påske alle sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...