Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke alternativer man har hvis mannen har dårlig sædkvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har hørt at vitaminer som zink kan hjelpe mannens sædceller:)

Men har ikke så mye peiling på det.Vet at mange her inne vet mer enn meg,men det ser ut til at nesten alle her inne er på påske-ferie.....

Er så stille her inne om dagen.

Prøverørforsøk som icsi,blir anbefalt når mannen har dårlig sædkvalitet.

Skrevet

Mener å ha hørt at mannen kan ta sink og selen og at dette kan hjelpe på kvaliteten. Men disse må jo gjerne tas i noen måneder før man ser resultat

Skrevet

sink og c vitaminer er bra for mannens saedkvalitet!

Skrevet

Heisann!

Da vi var på forsamtale på sykehuset fikk vi beskjed om at når mannens sædkvalitet var så dårlig som til oss, ja da ble det icsi. Ingen tips eller råd om hva man kan gjøre. Jeg synes det er skikkelig urettferdig på gutta sine vegne. Jeg satte mannen på vitaminer, zink og selen. I tillegg har vi vært hos dr Purvis på andrologisk senter i Oslo og han fortalte oss grunnen til at ståa var sånn, jo den ene sædlederen var bortimot tett. Dr Purvis har satt han på medisiner som han skal begynne å ta til uka. Dessuten vet jeg at akupunktur kan hjelpe, skal kanskje prøve dette vi, men vi begynner å få det travelt. Det tar jo 72 døgn for sædcellene å dannes til de kommer ut, og vi skal ha icsi rundt midten av mai.

Serono Nordic som lager medisinen Purgeon, har utgitt noen bra brosjyrer om ufrivillig barnløshet og en om livstil og banløshet. Du kan ringe dem og få disse tilsendt.

Må bare si at om dere skal til icsi så må begge partene ta kromosomprøver, dette for at av og til så kan kromosomfeil være grunnen til nedsatt kvalitet, selv om dette visstnok er uhyre sjelden. Det tok 6 uker for oss å få svar på disse. Venter dere på behandling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...