Gå til innhold

utviklingen fremover,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner disse små trollene med å sitte av seg selv, vinke, prate osv?

Kasper er 4 mnd np og er så utrolig gøy å se hvordan han utvikler seg. Liksom skjedd ganske mye fra fødselen og frem til nå. å, a mor er så fornøyd da, og skal vise alle hva han kan:) hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

emilie kan ikke sitte helt alene enda,jeg kan sitte bak henne uten å støtte henne men må ta henne i mot når hun bikker over etter en liten stund.

hun har akkurat begynt å lære seg å vinke. det er kjempe morro! =)

hun har lært å si mamma og pus nå. =p (veldig opptatt av katten vår )

hun blir 8 mnd i morgen!

Skrevet

å dette har hun begynt med nå`?eller tidligere.?

Skrevet

da hun var blitt 7 mnd kunne hun vise hvor sterk/stor hun var

og si mamma en sjelden gang.

nå for noen dager siden sier hun mamma ofte og vinker masse.

hun leker oxo borte tittei om hun får et klesplagg eller noe å gjemme seg bak.

nå prøver jeg å lære henne å klappe å spille på slurva. hehe

Skrevet

å så koslig:) da har jeg mye kos og se frem til skjønner jeg:) takk for svar:)

Skrevet

Nå skriver jeg gjennomsnittet :-)

Rulle rygg-mage, ca 5 mnd, rulle mage-rygg (bevisst og ikke bare tippe over) ca 6 mnd. Åle/dra seg fremover gulvet ca 7-8 mnd. Opp på strake armer, "fly" og snurre i ring med magen i gulvet, ca 6-7 mnd. Krabbe på alle 4 og sette seg opp selv, ca 9 mnd. Reise seg opp selv, ca 10 mnd. Gå uten støtte ca 13-14 mnd. Vinke, klappe, vise hvor stor osv kommer litt an på hvor mye du trener med ungen, men ca 9-10 mnd er vel snittet her. De første ordene kommer bevisst rundt 10-11 mnds alder.

Så er det alle babyene som er litt, mye og ekstremt mye tidligere enn dette og de som er litt, mye og veldig mye senere enn dette ;-)

Skrevet

å tusen takk for svar:)

Gleder meg..

Skrevet

Mini var 2 1/2 mnd da han snudde seg fra rygg til mage. Han klarte og sette seg opp selv og krabbe (med 2 dagers mellomrom) da han var nøyaktig 7 mndr. Nå er han 7 1/2 mnd. og har veldig lyst til å reise seg opp. Tar tak og drar i alt han får tak i av stoler, stolper o.l. men er ikke sterk nok riktig enda.

Og JA, du har sååå utrolig mye kos å se fram til. Kan nesten ikke snu ryggen til i 10 sekunder uten at det skjer noe nytt.

Kos deg i tiden framover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...