Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg er så lei av å være for tung, er bare 23 uker på vei og føler meg allerede høygravid.. Alt er tungt, orker nesten ikke leke med ungene mine. Har veid for mye siden jeg gikk opp 40 kg med førstemann for snart 4 år siden. Jeg kan masse om kosthold og trening, men jeg klarer bare ikke slutte med snop og kaker. Kan gi andre masse gode råd om kosthold, men klarer bare ikke følge de selv. Har forsøkt diverse slankekurs (Libra, GR, Fedon..) men gir meg som regel etter 6-7uker og da flyr kiloene på meg igjen. Nå har jeg bekkenløsning i tilegg så jeg får ikke trent noe og trøstespiser mye.. Idag satt vi å så på video fra ferien vår i høst og da gikk det opp for meg at jeg alltid filmet, så begynte jeg å tenke, finnes jo knapt bilder med meg og ungen siden de ble født engang. Hater å se meg selv å bli minnet om vekta mi! I tilegg lar jeg ofte vær å dra i selskaper ol fordi jeg føler meg så fæl.. Huff, skikkelig ulykkelig jeg idag..
*gullungen med okt spire* Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 hei jeg har det akkurat som deg send meg en pm viss du vill prate har mye på hjerte jeg også glad jeg ikke er aleine...det er bare å ta kontakt..klem til deg
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Dette kunne det ha vært jeg som skrev for 2 år siden!! Har siden den gang blitt slankeoperert med gbp-metoden, og har fått et nytt liv! Er i dag gravid i uke 30, har lagt på meg 10kg så langt og er fremdeles 15kg unna startvekt da jeg ble gravid med mitt forrige barn!! Gikk ned litt etter hver fødsel, har to barn fra før, men de kiloa kom fort på igjen - i tillegg til nye. Var på bånn både fysisk og psykisk. Ta kontakt med fastlegen din og snakk med han!! På operasjonsdagen hadde jeg bmi på 45,1. Grensen for operasjon, uten tilleggssykdommer, er bmi på 40, sånn til opplysning, da du ikke sier noe om hvor overvektig du er. Lykke til, det finnes hjelp!! Klem
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er nok ikke enormt overvektig, veier nå 90 kg i uke 23, men har ligget mellom 75 og 85 siden første svangerskap. Er ikke mer en 165 høy.. Der går utolig utover selvfølelsen. Har fått resept på xenical hos legen min forrige sommer, men syntes ikke det hjal noe. Sikkert fordi sukker er et av hvedproblemene mine... Mange ganger skulle jeg ønske jeg hadde BMI på 45, da hadde jeg kanskje fått hjelp.. Kjenner jeg blir misunnelig på deg, ikke det at jeg ikke unner andre å bli lykkelige altså, jeg er bare så langt nede i forhold til kropp, vekt og utsende.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Glemte å si at 75 er fra når jeg har slanket meg og kun vært i max en mnd av gangen...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Det kan jeg si deg!!! Du ønsker pokker meg ikke å ha en bmi på over 40 når du har standardvekt rundt 85... Skjerp deg!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Det der var akkurat grunnen til at jeg ikke skrev vekten min tidligere, vet det ikke høres så mye ut, men det forringer livskvaliteten min fryktelig! Grunnen til at jeg ønsker en BMI ver 40 er at da hadde jeg kanskje blitt tatt seriøst når jeg sier hvor alvorlig dette er for meg. Blant annet av sånne som det anonym 00.46... Jeg en nok ikke overvektig nok til å få hjelp, men jeg er overvektig nok til at jeg knapt har et sosialt liv, dårlig sex liv, lav selvtilitt osv.. Så du, skjerp deg selv!
*gullungen med okt spire* Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 jeg har en bmi på over 40 tror jeg har ikke orket å sjekka jeg er 9 uker på veg nå å veier 126 kg å er 1.73 lang...er ikke glad for det skal søke slanke operasjon håper jeg får det tipper jeg veier rundt 140 når svangerskapet er nesten over...huttetu..men får håpe jeg får hjelp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå