Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Jeg lurer på en ting når det gjelder mitt eget kosthold. Har lest at når man ammer så skal man spise mer, men jeg spiser nøyaktig like mye som jeg gjorde før jeg ble gravid. Økte heller ikke matinntaket under graviditeten. Det er ikke for å slanke meg, det har bare blitt sånn. Nå har jeg fått for lite melk og jeg lurer på om det kunne ga hjulpet om jeg spiste mer? Om det rett og slett er slik at jeg får i meg for lite næring i forhold til hva jeg trenger for å produsere nok melk.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 les på ammedebatten. der er det ett innlegg om hva som øker melkeproduksjonen. lykke til
Jodasåneidaså Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Jeg tror ikke det har så mye med matinntaket ditt å gjøre, med mindre du er komplett anorektisk eller noe sånt. Spiser du som før, og "før" var sånn passe normalt, skal det ikke være noen grunn til at det går utover melka, så vidt jeg vet. Sikker på at du ikke bare er litt stresset eller tenker litt for mye for tiden? (Dersom du bekymrer deg for at matinntaket ditt har noe å si, kan bekymringen ironisk nok føre til at melkemengden di minker.) Ellers er kroppen gjerne flink til å si fra selv, både jeg og flere jeg kjenner opplevde "ulvehunger" i perioder i forbindelse med amming. Men bortsett fra i de periodene spiste jeg ikke noe særlig mer enn normalt, jeg heller, og jeg hadde masse melk. Men - de mengdene kom ikke før jeg selv greide å slappe ordentlig av, og jeg var også flink til å øke kontrollert, siden jeg utelukkende pumpet meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå