Gå til innhold

Trenger litt hjelp til å forstå en strikke oppskrift!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i oppskriften står det:

2p (vrangen) 1r = kantmaske * strikk 3 masker vrangt sammen- strikk 3 rett i neste maske ved å strikke vekselsvis i fremre å bakre maskeledd* gjenta fra * til * slutt med 1r.

det jeg da ikke forstår her er de 3 maskene jeg skal strikke rett. skal jeg lage nye masker elle??? helt blåst i dette strikkegreiene i dag.

kan endel med strikking men dette har jeg aldri prøvd før. eller så har det muligens stått beskrevet annerledes i en annen oppskrift.

håper noen kan hjelpe meg.

Fortsetter under...

Skrevet

Sånn jeg forsto så skal du strikke 3 vrang sammen og lage tre nye av den neste ene masken, ellers ender du jo med et annet antall masker på neste pinne....

Skrevet

Jeg koser meg og med strikking i påsken! Du skal først strikke vanlig,la masken bli på pinnen uten å ta av, strikk så samme maske "bak"( vridd på en måte), la de to bare være på pinnen fortsatt. Så strikker du for siste gang på samme maske, foran. ( som du vanligvis gjør). Så tar du den over på høyre pinne. Da har du strikket tre masker i samme maske! Lykke til

Skrevet

Du strikker først en vanlig rett, men ikke dra masken av pinnen.

Strikk så en ny rett i samme masken, men i bakre maskeledd (dvs bruk tråden som går bak pinnen). ikke dra masken av pinnen nå heller.

Strikk så en vanlig rett igjen i samme maska. Så drar du den av pinnen. Da har du tre nye masker.

Tror jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...