Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når det er vanlig å slutte med dagsøvn?

Gutten vår nærmer seg to år og nå er det vanskeligere å få han i seng om kvelden. Har kuttet ned på dagsøvnen til en time og et kvarter, ofte sovner han ikke før 20.00-20.30. I dag fikk vi han ikke til å sove på dagen i det hele tatt...hjelp! Deres erfaringer mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er vanskelig å si. Min 3 åring sover enda på dagen når han er i barnehagen. Han trenger det for å komme seg gjennom ettermidagen. Men når han er hjemme trenger han det ikke. Da sluttet han vel rundt ca 2 år.

Skrevet

min gutt må jeg snart kutte ut søvnen på dagtid. siden han bruker ofte 1,5time på sovne på kvelden de dagene han sove rpå dagen.

går greit emd en time men noen ganger skravler han like lenge da.. han skriker aldri bare prater.

men han klarers eg fint uten søvn på dagen så lenge han ikek står opp før 07

thomas er 20mnd så vi får se....

når de bruekr lang tid på spovne på kvelden tror jeg at ville prøve å kutte ut søvnen å elelr legeg han litt tidligere i en periode å se

Skrevet

prøv å kutte ned søvnen til ca 30 min først, så ser du om det hjelper.

Datteren vår kunne sluttet å sove da hun var 2 år, men den sommeren var det så varmt så vi syntes det var viktig at hun fikk en dupp i skyggen / inne iløpet av dagen. Men da barnehagen begynte igjen og hun var 2 år og 3 mnd sluttet hun å sove på dagen. Andre barn sover på dagen til de er både 3 og nærmere 4 år. Det er så individuelt hvor mye søvn de trenger, prøv deg fram!

Skrevet

Det høres jo ut som om han ikke har så stort behov for å sove på dagen lenger. Det var sånn det begynte med eldstemann hos oss, at han lå leeeenge før han sovnet på dagtid, hvis han i det heletatt sovnet.

Så da kuttet vi det rett og slett ut. Men, om han blir sliten, så kan det jo være godt for han og bare hvile på senga, men ikke sove. Og om han sovner, så kan du jo prøve å vekke han etter 30 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...