Gå til innhold

Min yngste datter på snart tre måneder har fått bennkopper,og derfor har jeg noen spørsmål......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:0)

Min yngste datter har vært så uheldig og fått brennkopper. Hun har blitt smittet av vår eldste datter.

Jeg lurte på om noen av dere har noen råd å gi meg for å unngå å smitte videre til andre eller på andre steder av kroppen?

Bør jeg kanskje vaske alt tøy hun har vært i berøring,isåtilelle hvor mange grader for at bakteriene skal forsvinne?

Jeg smører henne med den samme kremen som min eldste datter fikk av legen.Er det noen som vet om man bør få antibiotika om det blir mye spredning, hvor lenge bør man vente før man bør gå til legen for å få medisiner mot dette?

Håper noen vet:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det kun er ett begrenset område med brennkopper, behandles infeksjonen lokalt. Vask ofte og grundig med såpe (evt grønnsåpebad), vask deretter med f eks klorheksidin sårvann, og smør deretter bakteriedrepende krem/salve på brennkoppene slik som Microcid, Bacimycin eller Brulidine. Brennkoppene bør dekkes til hvis mulig for å hindre smitte. Den som steller såret må vaske hendene godt etterpå og alle i familien må ha eget håndkle.

Ved flere enn ett sår på forskjellige steder av kroppen må man vanligvis ta antibiotika tabletter eller saft.

Brennkopper smitter lett! For å hindre at andre blir smittet skal man ikke dele såpe, håndkle og sengetøy med andre. Foreldre som steller sårene til barna må være grundige med håndvask etterpå for ikke selv å bli smittet eller føre smitten videre til andre. Der det er mulig (for eksempel på armer og bein) dekkes brennkoppene med sterile kompresser eller plaster.

Skrevet

min datter fikk brannkopper når hun var 8 dager gammel! måtte på sykehus for intravanøst antibiotika. ikke noe morsomt! kjøp antibac og vask hendene ofte, spesielst søsken! prøv og plastre igejen "koppene" så de ikke smitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...