lesøk Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Vår lille er 2 uker gammel i morgen,men vi fortsatt slitter med navnet til henne. Akkurat nå står det mellom Amelia og Miranda. Noen som har noen meninger om dette? Her er noen bilder av tulla vår: http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/521119
Koseklompen Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Gratulerer med ei kjempenydelig datter. Skjønner dere har vansker med å velge mellom disse kjempefine navnene Jeg tror jeg heller mer mot Miranda Syntes det klang så fint Hva med å knytte disse to navnene sammen?? Eller kanskje det blir for mye?? Amelia Miranda.. Miranda Opprinnelse latin Betydning av latin mirandus storartet Kjente personer Miranda i Shakespeare's STORMEN Beslektede navn Miran Statistikk Det er 151 kvinner som har Miranda som første fornavn. Det er 110 kvinner som har Miranda som eneste fornavn. Amelia Opprinnelse gammelengelsk Variant av Amalie Betydning dyktig - navnet har økende tendens nå Kjente personer Amelia Erhart, første kvinne alene over Atlanteren i fly, mai 1932 Magica fra Tryll i Donald heter i Frankrike 'Amelia' Beslektede navn Amalia Amalie Amelia Amelie Amil Eemil Emalie Emeli Emelia Emelie Emelius Emely Emiel Emiil Emile Emili Emilia Emilian Emiliano Emilie Emilija Emilio Emiliya Emilla Emily Emma Emmeli Emmelie Emmelin Emmeline Emmely Emmi Emmie Emmily Emmy Malla Miliane Milja Milla Milly Statistikk Det er 224 kvinner som har Amelia som første fornavn. Det er 134 kvinner som har Amelia som eneste fornavn.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Hei, og gratulerer masse med en kjempevakker liten prinsesse:o) Jeg synes Miranda er VELDIG amerikansk, dessuten minner det meg veldig om veranda. Dessuten synes jeg ikke det klinger så fint når man sier det på "norsk". Amelia er utrolig nydelig, og jeg synes hun liknet veldig på en liten Amelia. Det er et utrolig vakkert navn med nydelig klang, selv heter jeg Emilia og har vært storfornøyd med det navnet hele mitt liv.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Så søt jente dere har fått:-) Jeg synes hun bør hete Amelia, utrolig nydelig navn. Miranda liker jeg ikke, veldig utenlandsk..
Vannmann35 Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Nydelig liten jente - gratulerer så mye! Det ser ut som om dere har fått en bestemt liten dame med glimt i øyet, så for meg er dette utvilsomt en liten Miranda :-)
ma-85 Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Amelia. Enig med anonym over som synes Miranda likner på veranda.. Synes ikke det er noe fint.
lesøk Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 tusen takk alle sammen for forslag og komentarer!det ble Amelia Fredrikke( i ære til mannen,han heter Carl Fredrik)til slutt.må bare si at det var vanskelig å bestemme oss,så takk for hjelpen!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Amelia er kjempeflott, gratulerer masse med et flott navnvalg, hun er virkelig en liten Amelia utifra bildene å dømme. Synes også Miranda likner for mye på veranda. Gratulerer med flott jente og fint navn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå