Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med ei kjempenydelig datter. Skjønner dere har vansker med å velge mellom disse kjempefine navnene :)

Jeg tror jeg heller mer mot Miranda :) Syntes det klang så fint :)

Hva med å knytte disse to navnene sammen?? Eller kanskje det blir for mye??

Amelia Miranda.. :)

Miranda

Opprinnelse latin

Betydning av latin mirandus storartet

Kjente personer Miranda i Shakespeare's STORMEN

Beslektede navn Miran

Statistikk Det er 151 kvinner som har Miranda som første fornavn.

Det er 110 kvinner som har Miranda som eneste fornavn.

Amelia

Opprinnelse gammelengelsk

Variant av Amalie

Betydning dyktig - navnet har økende tendens nå

Kjente personer Amelia Erhart, første kvinne alene over Atlanteren i fly, mai 1932

Magica fra Tryll i Donald heter i Frankrike 'Amelia'

Beslektede navn Amalia Amalie Amelia Amelie Amil Eemil Emalie Emeli Emelia Emelie Emelius Emely Emiel Emiil Emile Emili Emilia Emilian Emiliano Emilie Emilija Emilio Emiliya Emilla Emily Emma Emmeli Emmelie Emmelin Emmeline Emmely Emmi Emmie Emmily Emmy Malla Miliane Milja Milla Milly

Statistikk Det er 224 kvinner som har Amelia som første fornavn.

Det er 134 kvinner som har Amelia som eneste fornavn.

Skrevet

Hei, og gratulerer masse med en kjempevakker liten prinsesse:o)

Jeg synes Miranda er VELDIG amerikansk, dessuten minner det meg veldig om veranda. Dessuten synes jeg ikke det klinger så fint når man sier det på "norsk".

Amelia er utrolig nydelig, og jeg synes hun liknet veldig på en liten Amelia. Det er et utrolig vakkert navn med nydelig klang, selv heter jeg Emilia og har vært storfornøyd med det navnet hele mitt liv.

Skrevet

Så søt jente dere har fått:-)

Jeg synes hun bør hete Amelia, utrolig nydelig navn. Miranda liker jeg ikke, veldig utenlandsk..

Skrevet

Nydelig liten jente - gratulerer så mye! Det ser ut som om dere har fått en bestemt liten dame med glimt i øyet, så for meg er dette utvilsomt en liten Miranda :-)

Skrevet

Amelia.

Enig med anonym over som synes Miranda likner på veranda.. Synes ikke det er noe fint.

Skrevet

tusen takk alle sammen for forslag og komentarer!det ble Amelia Fredrikke( i ære til mannen,han heter Carl Fredrik)til slutt.må bare si at det var vanskelig å bestemme oss,så takk for hjelpen!

Skrevet

Amelia er kjempeflott, gratulerer masse med et flott navnvalg, hun er virkelig en liten Amelia utifra bildene å dømme. Synes også Miranda likner for mye på veranda. Gratulerer med flott jente og fint navn:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...