Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 På sykehuset sa barnepleieren at vi skulle bade gutten vår hver dag, så det har vi gjort.. Leser her at det er mange som bader annenhver-tredjehver dag. Er det noen ulemper med å bade hver dag? Bruker kun olje i badevannet.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Eneste jeg har hørt er at de kan bi tørre i huden av å bade ofte. Jeg bader jentene hver 3 dag ca. Synes det er greit.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 At de skal bades hver dag er veldig gammeldags tankegang. Jeg fikk beskjed om at det holdt lenge hvis babyen ble badet en gang i uka. Huden blir fort tørr hvis de bades for ofte!
_anna_ Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 vi badar 2 gånger i uka nu och bejbi är 4,5 mån! blir nog oftare sen.....
Stine*Mor Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg har badet min annenhver dag eller hver 3 dag innimellom. Og d funker bra for oss. Han er 10 mnd nå. Storesøster som er 5 år nå, fikk aldri badet fra hun var 7 mnd til 1,5 år fordi hun lå i skinner pga hoftedysplasi. Måtte vaskes med klut. Og jeg må si at hun har alltid hatt helt fantastisk hud, så tror d er bra og ikke bade hver eneste dag. Men hvis barnet ditt ikke får tørr hud og dere trives med d så ser jeg ikke noe galt i å fortsette med d.
kari kari kari Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Vi bader snuppa hver dag som en del av det daglige leggeritualet. Ikke av noen annen grunn enn at hun storkoser seg når hun blir badet. *Hadde hun ikke likt det hadde vi nok ikke gjort det mer enn 2-3 ganger i uka ellere ved behov.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 vi bader jenta vår ca en gang i uken,det kan bli 2 eller 3 ganger av og ti men det er som regel 1 gang... gjorde det med første mann også så det gikk bra=) vaker henne med klut hver dag også "spyler" vi henne i vasken nedentil og på stumpen hver morgen hehe...
camosilla Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Jeg bader han ca hver tredje dag, men på sykehuset sa de det holdt med en gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Vi bader sønnen får på 7 mnd ca en gang i uken. (oftere såklart hvis han har spydd eller driti seg ut av bleia) Når jeg var baby fikk moren min beskjed om å bade meg hver dag, å huden min er kjempe sart og blir fort tør. Sliter også en del med underlivet, altså, blir fort i ubalanse. Pratet med legen min å han er ganske sikker på at det er fordi jeg ble så mye badet og vasket når jeg var liten...
to tette Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 bader pia min et par ganger i uka ca. Vasker henne ellers der hun blir fort skitten; Halsgrop, hendene, osv. daglig.
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Bade snuppa våres hver dag jeg.. men det er for å få inn en liten rutine på leggingen;)
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Det samme gjorde vi. Kveldsbadet var en del av leggerutinen fra nyfødt og langt oppover. Ingen såpe, kun noen få dråper god olje og forsiktig klappet tørr med et mykt håndkle - og vi har ikke hatt noen hudproblemer.
A og G Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Vi bader henne hver dag nå fordi hun er så glad i det, men kun vann ikke noe annet. Gjør det som en del av kveldsstellet. man får vel ikke spesielle hudproblemer av bare vann annet enn at man kan bli litt tørr? og det er det vel heller ikke alle som blir?
therese nyhus Skrevet 14. november 2008 #14 Skrevet 14. november 2008 holde m 1 gang pr uke... husk de har sart hud. har min beibi driti seg skikkelig ut bader vi å selvfølgelig. hun sover godt etter bad
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #15 Skrevet 17. desember 2008 Så lenge h*n ikke er tørr i huden er det helt greit å bade hver dag. Vi gjør det også, kun med olje i vannet. Kjempefin hud :-) synes det er litt koselig og gullet stortrives i vannet. En liten kosestund for mamma, pappa og nurket før det er kvelden. Er ikke noe fasitsvar her, synes bare man skal gjøre det som passer for en selv.
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Tar vekk hudens naturlige beskyttelse, og det trengs rett og slett ikke. Svært gammeldags barnepleier! To ganger i uka er mer enn nok. Vi vasker alltid ansikt, hender og stump hver kveld da. Med bare vann på en klut.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #17 Skrevet 31. mai 2009 snuppa vår bader vi ca. annenhverdag. bruker mild mousse til å vaske kroppen med. parabenfri og parfymefri. vasker håret med baby shampooen som også er parfymefri og paraben fri. smører ofte med litt body butter, fordi hun har veldig tørr hud. har ei venninne som er konsulent i comsopharma. så jeg har kjøpt tinga hos henne. og kjøpte de først for å prøve ut hvordan de fungerte, og har siden brukt de på begge mine snupper. ta en titt her: www.cosmopharmas.com/NO58759
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #18 Skrevet 31. mai 2009 det holder lenge med annenhver dag. huden kan fort bli veldig tørr om du vasker hver eneste dag. pleier å vaske annen hver dag, så lenge guttungen ikke har grisa seg veldig til i barnehagen da. for det er han flink til du! hehe de cosmopharma tinga hørtes litt interessante ut. guttungen min har så tørr hodebunn... :s
monika 3+1 i magen:) Skrevet 31. mai 2009 #19 Skrevet 31. mai 2009 jeg bader begge barna hver dag. bruker vann og såpe. barnesåper vel å merke. ingen problemhuder her! smører dem med lotion en sjelden gang. jenta mi synes det er så gøy med litt krem på hendene når hun får smøre seg sånn som mamma gjør:) de er ikke alltid like skittne, men ghør det som en del av leggerutinen. bad, kvelds, seng. har alltid likt å være ren å pen når det er leggetid!
Ingefær Skrevet 21. juni 2009 #20 Skrevet 21. juni 2009 Jeg lærte på barsel at hun godt kunne bade en gang i uka, jeg. Var hun litt gammel, barnepleieren? For de var veldig hysteriske på sånt før. Men små babyer blir jo ikke skitne, så med mindre det er bæsj over oppover ryggen så er det jo ikke nødvendig å bade ofte. Det kan tørke ut huden, men hvis babyen synes det er veldig kos, og du passer på å ha nok olje(og en bra olje, helst naturlig), så er det jo ikke noe i veien for det. Hvis du merker at huden blir tørr, bør du kanskje gjøre det litt sjeldnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå