Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er hun bare 6 uker, så det er selvsagt altfor tidlig enda, men jeg kommer antakeligvis til å begynne med gråt så fort hun tipper 4 mnd.

Jeg gleder meg faktisk til å gi litt slipp på amming, og at pappaen kan bidra litt i mating han også. Kommer jo til å fortsette med amming etter at grøt har blitt introdusert, men tror ikke jeg kommer til å amme lenger enn 7-8 måneder.

Er det bare jeg som tenker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du synes amming er et slit, spesielt når hun er 6 uker, men det blir så mye bedre når du nærmer deg 4.mnd. Og når du først har begynt med grøt og slikt, så savner du fort amminga. Det er SÅ mye lettere.

Om du vil at far skal gi litt mat, kan du ikke pumpe deg?

Datteren min er 7.mnd og jeg skulle ønska jeg fullamma henne enda.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener.

Snuppa her er litt over 3mnd, og jeg har veldig lyst til å begynne å gi henne litt grøt.

Jeg kan ikke pumpe meg, for det kommer ikke noe når jeg pumper, og snuppa ble altfor glad i flasken etter en periode hvor hun måtte få litt mme, fordi jeg hadde lite melk, fikk henne SÅ VIDT til å godta puppen igjen Får hun flaske igjen nå så er det nok slutt på ammingen.

Men så synes jeg amming er såååå kos også, så jeg får nesten litt dårlig samvittighet når jeg tenker på å snart begynne med lit grøt.

Tror nok jeg kommer til å amme så lenge det går, men er redd for at jeg snart ikke har nok melk, så jeg får se hvordan det ligger ann på neste veiing.

Du er iallefall ikke alene om å tenke sånn som du gjør =)

Skrevet

Skjønner deg litt jeg og. Guttungen min krever ganske mye pupp for å bli mett. Må noen ganger fylle på med mme på kvelden. Men han sover hele natta da. Så jeg skal ikke klage. Men tror nok han må begynne med litt grøt før 6 mnd ihvertfall siden han krever mye mat allerede. Eldstejenta mi begynte ikke med grøt før hun var 6 mnd. Men hun trengte heller ikke noe annet enn mm før den tid heller.

Skrevet

Jeg forstår det ikke egentlig... Dersom man kan amme uten problemer så hvorfor ikke vente med føde i et par mnd til, slikat ungen rekker å bli 6 mnd..

Faktisk så er det ikke bare deg det dreier seg om.. Bir så lei av folk som tror at det å ha unger handler om å gjøre det enklest for seg selv, det handler om å sette barnet i høysete IKKE DEG.

Faren her i huset har bidratt selv om jeg fullammet begge barna til de var 7 og 8 mnd, og det gjorde jeg av glede til tross for at de krevde hyppig mating på slutten.

Men wtf. kjør på med grøt og spar deg selv de grusomme lidelsene det er å die sitt eget avkom.

Skrevet

Fint for deg at du fullammet så lenge, men det er ikke alle det er like lett for, og det handler nødvendigvis ikke om latskap!

Skrevet

Jeg skrev; "dersom man kan amme UTEN problemer"...Uansett så er mener jeg fortsatt at enkelte leter etter enkleste utvei, som f.eks. H.I.

Hun skrev ingenting om problemer innen amming, kun at hun ønsket at faren skulle være mer involvert...

Skrevet

Jenta mi fikk velling 1 gang, deretter begynte vi rett på grøten, uten problemer. Dette før jenta vår var 4 mnd, var vel ca 3,5 mnd.

Skrevet

Å ha barn handler ikke om å bli et selvutslettende vesen som mister personligheten så fort man får en positiv test i hånden.

Det handler om å gjøre hva som er best for barnet OG moren ( faren og så klart). Hva som passer oss best, hva som gjør at ALLE blir fornøyde , uten å miste livsgnisten....

Men du Anonym13:49 22.03.2008 har vel egentlig havnet i feil tiår ( århundre kanskje), 50- tallet hadde passet deg bra. Da kunne du med god samvittighet ha slitt helsen av deg for barna og mannen din.

Slik er det heldigvis( desverre for din del) ikke lengre. Heldigvis kan man tenke litt på segselv og. Ta besluttninger som sliter en ut.

Og ikke kom med den at det er slik det er å ha barn... For det er det ikke... Å ha barn er hva man gjør det til....

Skrevet

jenta mi er 3,5 mnd . det er så flott å kunne fullamme henne. Vi koser oss begge . men i de siste dagene har jeg måttet amme annen hvertime , litt for mye. har 2 andre å ta meg av . hun blir ikke mett liksom . så idag har hun fått litt fruktmos til lunsj og morsmelk etterpå.... hun sov i 4 timer etterpå. og jeg skal begynne med litt grøt også så det blir spennende å se om det hjelper på nattesøvnen . dette er mitt tredje barn , begynte med grøt til de andre ca i samme tid og det har fungert helt fint . bare gi litt sviske saft etter grøtmåltidet til å begynne med . da slipper de å få forstoppelse .. lykke til ;-)

Skrevet

jeg begynte med litt grøt til gutten min når han var 4 mnd, da hadde jeg ammet han annenhver time hele døgnet i over en 1mnd. Og DET blir man veldig sliten av..... man føler at puppene er konstant tomme og selv klarer man ikke å få i seg nok næring når man skal amme så ofte, ei heller få man noe særlig søvn.

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Min er rett over 6 mnd nå, og hun vil ikke ha grøt enda. Hun legger på seg og er fornøyd, så har ikke stresset med det heller. Kommer til å prøve igjen om en uke eller 2. Syns det er deilig å slippe å tenke på at hun må ha annen mat enn pupp enda, for det kommer tidsnok.

Skrevet

tenker helt likt som deg :) Er drittlei av å amme jeg.. Og jeg har et barn fra før, så jeg vet at jeg ikke blir mindre lei... (På tross av det ammet jeg til førstemann var 9 mnd)

Syns amming er skikkelig oppskrytt, hadde det ikke vært for at morsmelk er det beste for jenta mi, og at det er mye styr med å gi flaske, så hadde jeg gitt meg...

Skrevet

her og - syns det er oppskrytt å amme... har hatt problemer med amminga fra begynnelsen av, han ville ikke amme, og så ville han bare ha det ene brystet, til han for noen uker siden begynte å hyle hver gang jeg skulle legge ham til brystet.. så nå får han mm/mme på flaske, maisgrøt en gang per dag og fruktpure av og til (lager selv, og det er ikke alltid jeg gidder). men han vil ha pupp om natta da, ca 2 ganger hver natt, så det sliter meg litt ut...

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg. Har aldri vært noen "melkeku", har hatt problemer med å få nok melk og har ikke kunne pumpe i det hele tatt. Har gitt begge mine grøt fra 4 mnd, det har gått kjempefint. Minstemann begynte, helt overraskende, å sove natta igjennom etter at han begynte med grøt. Storebror fra 6 mnd. Så lenge de trives og legger bra på seg kan du gjøre det som du vil.

Ikke høre på alle de sure, uselvstendige uglene som ikke klarer å tenke selv, men som sjekker WHO-anbefalingene for alt de foretar seg. Skaff deg kunnskap, men stol på deg selv, først og fremst. Fantastisk at det ble folk av unger før i tiden...

Skrevet

Sikkert mye bedre å høre på alle kjøtthuene her som gjør som det passer seg. Mye lurere enn å følge WHO sine anbefalinger.

Skrevet

Til anonym over her:

I grunn ser jeg det som ENKLEST å amme framfor å gi grøt. Det er jo lettere å "slenge ut puppen" fremfør å koke vann osv.?

Nei, det handler ikke om enkelhet for meg, men jeg er nok litt rastløs etter å kunne få tilbake kroppen min bittelitt. Jeg skal jo ikke slutte å amme med det første selvom grøt blir introdusert.

Mulig du synes det er forferdelig egoistisk å ikke amme til barnet er 6 mnd., men det er kanskje ikke alle det passer for? Folk er forskjelligg, har forskjellige ønsker og behov. Og jeg lurte på om det var andre enn meg som følte det slik.

Skrevet

Skjønner godt hva du mener jeg.. Men her inne må det jo vries og vendes på alt man sier så det til slutt blir noe negativt selvom man ikke mente det sånn i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...