Gå til innhold

Er det "vanskelig" å få billån??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på med en inntekt som er sånn midt på treet..

Husker for en stund tilbake når vi skulle ta caravan lån..da fikk vi det på timen..i Elcon..trengte ikke et eneste papir!!

Hvor mye kan man få i billån?? SI man tjener 200 000 kr i året..og ikke har noe annet lån!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da burde det vel ikke være helt umulig, får vel ikke ubegrensede summer, men noe skulle du vel få:)

Skrevet

Bare mener at dem tidligere nesten "slengte" slike lån etter deg..og at det ikke var problem å få ganske så store summer..Har selv aldri lånt på bil tidligere..

(dette er ikke snakk om meg, da vi begge skal ta lån når vi kjøper oss ny bil)

Skrevet

Ja men kjære deg det er ikke vanskelig å få lån hos elcon, det er jo sånne type lån de kaster etter folk. Hvorfor? Fordi vilkårene er kjempedårlige. Hvis du ikke får lån i vanlig bank - da bør du unngå å ta lån andre plasser.

Skrevet

vel, jeg har 205 000 i inntekt, og fikk nesten billån på 190000, da med 45 000 i egenkapital (dette hjelper sikkert butikken deg med - ved å si at bilen koster mer enn hva du søker i lån)... samboeren min ble med som medeier, og da var det ikke noe problem, og han har lavere inntekt enn meg

Skrevet

det var forresten i sparebank1

Skrevet

mammatilnuskedusken...

Du vet tydeligvis ikke helt hva du prater om...det lånet vi hadde på caravan var absolutt ikke dårlig, god rente fikk vi pga obosmedlem etc..

Det var ikke stor forskjell vi ville fått i banken for å si det sånn..men trengte det kjapt den gang, og tok den avgjørelsen at vi slo til der og da!!

Men nå vet jeg ikke hvordan dette er..men synes det er tull av deg å si at hvis man ikke får lån i banken så bør man la være..det er jo opp til hver enkelt..

Banken får uansett pengene sine tilbake!:)

Skrevet

Problemet oppstår hvis dere kommer på etterskudd, da ruller inkassoballen forterer enn fortest. Jobber med økonomisk rådgivning for privatpersoner bl.a, så har sett en del stygge saker med bl.a. elcon...

Men hvis dere er gode betalere er det ikke noe problem!

Det er generelt en meget god leveregel å ha,- hvis ikke banken gir deg lån,- da bør du heller ikke ta opp lån. Fordi banken har vurdert at du ikke har inntekt til å ha mere lån...

Skrevet

Vi har Elcon, fordi de tilbød best betingelser for vår del.

Veldig fornøyd.

Vi har også Toyota Finans som er veldig bra (men da må du jo kjøpe hos Toyotaforhandler da, det er jo ikke sikkert du vil)

Lykke til med bilshoppingen!

(de fleste som låner ut til bil har en sånn kalkulator for hvor mye du kan låne)

Skrevet

tillab ™ venter liten

Det var godt å høre for noen som nettopp har bestillt seg ny bil hos toyota=)

Skrevet

jeg fikk 100 000 i billån med pappa som kausjonist /medeier . er det kun du som tjener 200 000 og ikke har andre lån så tror jeg de fleste er medgjørlige med lån.. Jeg fikk jo lånet på attføring. men de regner jo ut hvor mye du kan få i lån da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...