Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Er det fler som har babyen sovende i senga sammen med seg selv om far røyker? Hun ligger ikke mellom oss når hun sover, kun når jeg ammer henne på venstrepuppen. Når hun har sovna flytter jeg henne ytterst, ved meg. Har sprinkelsenga helt inntil min side av senga, så hun ligger mellom meg og den. Far ligger dessuten så langt bort på sin side som han kommer, og med ryggen til oss. Har åpen ventil på veggen, så lufta i rommet skiftes ut hele tida. Jeg lurer på om dette er trygt? Vet at frarådingen går ut på å ha barnet sovende mellom seg/inntil seg når man røyker.. Hadde jeg lagt henne i senga si hadde hun jo bare ligget 20 cm fra der hun ligger nå, og kan ikke skjønne at det utgjør noen forskjell?? Jeg er så utrolig redd for krybbedød, og er utrolig bitter på far for at han ikke slutter å røyke som han lovte.. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Jeg samsover med den lille og jeg røyker. Det har jeg gjort med alle ungene. Jeg tenker at det som er viktig er at ungen ikke blir for varm
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 å samsove med babyen når en eller begge foreldrene røyker kan øke sjangsen for krybbedød. Ingen som sier du er garantert at ungen din stryker med av den grunn. Men tar du sjansen på ditt barns liv? Det er opp til deg.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Poenget er at om jeg legger henne i senga si, så sover hun max 20 cm fra der hun sover nå! Hva utgjør dette i forhold til risikoen liksom.... _HI
Gunda Gråtass Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Så lenge babyen har eget teppe eller dyne, skulle det vel gå greit? Sjansen for krybbedød øker vel også når babyen har det for varmt, som det fort kan bli under din dyne...
linneae Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Det er vel bare snakk om å bruke huet og ta de forhåndsregler dere kan, noe det virker som dere gjør. Dere lufter jo bra og hun sover heller ikke inntil far. Pappan til jenta mi tok siste røyken en stund før han la seg og tok en dusj. Morgenkåpa han sto ute og røyka i ble ikke hengt på soverommet. Vi har en uttrekksvifte og en åpen ventil på soverommet, så luften sirkulerer hele tiden. Jenta våres sov i egen seng og senga hennes sto helt inntil fotenden på dobbeltsenga. Hun er nå over 5mnd og har sovet på eget rom fra hun var 4, så slipper å bekymre meg for den delen lenger.
Mammapudding Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Vi samsov med Leah fra hun var født og til hun ble 6 mnd og pappan hennes røyker. Han jobber mye natt da, så ikke så ofte han sover sammen med oss likevel:) Hun hadde egen dyne og lå ikke i midten, så jeg lå mellom henne og pappan. Nå samsover vi noen timer om morgenen og da ligger hun i midten med egen dyne:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Legg de på magen samtidig, så sørger du for å gi faen i alle medisinske råd ang. spedbarn og krybbedødfaren!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Passer både på blodtrykket óg barna mine jeg;)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Hysteri ! Behøver ikke ta helt av heller ...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 mye hormoner ute og går eller? eller er det andre ting i livet deres som gjør at dere må vært drittsekk mot andre???
Lykke X 4 Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Her er litt fakta: http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/2ADC72B93E4A725541256BE4004561C9?OpenDocument
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #14 Skrevet 22. mars 2008 Hvis det er noen som er "drittsekker" her, så er det vel de som handler mot bedre viten når det kommer til sitt eget barn. Skammelig, synes jeg det er faktisk. Det har forøvrig ingenting med hormoner å gjøre, prøv heller sunn fornuft (det funker).
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #15 Skrevet 22. mars 2008 Jada her ligger hun av og til i midten selv om far er røyker. Har ingen store kvaler ang det nei.. Skyt meg den som vil:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #16 Skrevet 22. mars 2008 Poenget er ikke at du trasser mot noen kjerringer på nettet, poenget er at du handler stikk i strid med alt av forskning og råd, og det med ditt eget barn. Hva er poenget egentlig???
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #18 Skrevet 22. mars 2008 Som sagt, så er det ikke jeg som utsetter mitt eget barn for noen bevisst risiko og attpåtil harselerer og skryter av det på en nettside, herregud så utrolig rar ting å gjøre.. Hvor er morsinstinktet?
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 22. mars 2008 #19 Skrevet 22. mars 2008 Du anonyme som er litt krass her; her er noen spørsmål.... * Har du dyne over barnet ditt om natta? * lar du bamser/kosedyr i senga til barnet? * evt andre fluffy tepper i senga? I så fall utsetter du barnet ditt for fare, i følge anbefalingen her i USA. Her er det virkelig fyfy med dyne og løs tepper i senga, barnet skal kun ligge i pysj og evt sleepsack. Jeg vil nok tro at løse tepper som barnet viklere seg inn i om natta utgjør større fare for krybbedød, enn når barnet sover noen få timer i senga sammen med mamma og en pappa som røyker. Og ja; jeg lar barnet mitt sove et par timer på morgenkvisten sammen med oss når jeg ammer han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå