Gå til innhold

Jeg har ikke lykkes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 8,5 mnd er svært rolig. Faktisk så rolig at hun kan leke en hel dag alene (åler seg rundt på gulvet), vi må nærmest stjele oss litt kos på fanget. Hun er mitt første barn, og jeg har brukt mange timer på å "lese meg opp" i forhold til hva som er anbefalt for små barn (DIB, bøker og annet). Det jeg har glemt av er å leke med henne!! Jeg har hatt fokus på motorikk og mat...Jeg er ikke vant med barn og derfor ikke vant med å finne på ting. Jeg skal innrømme at jeg synes det kan være litt småkjedelig å være på gulvet med henne- hun skjønner jo så lite enda og leker godt selv. Når svigermor kommer på besøk og sier at "hun ser at jeg ikke har lekt nok med henne" sårer dette veldig (vi har et godt forhold, hun sa det i en vennskapelig tone). Pappan var veeeldig tidlig med ALT og dette sier hun hele tiden. Fordi vi ikke har lekt noe særlig kan hun ikke vise hvor stor, klappe, vinke etc. Noe jeg skjønner forventes av denne alderen. Dette er MIN feil og jeg er så flau!! Tror dere hun lærer fort om vi starter nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg. Sett i gang å lek du! Og det kan jo være at selv om du føler at du ikke har lekt så har du kanskje gjort det litt likevel.

Det er viktig at når du får ny kunnskap om hva som er bra for barn så må du prøve å ikke bruke dette til å klandre deg selv, men heller fokusere på hva du kan gjøre fremover.

Lykke til!

Skrevet

Mamma lekte ikke sånn masse med meg hun heller men jeg var tidlig ute med alt sa hun.Jeg likte visst og undersøke og gjøre ting på egenhånd Så er vel også litt fra barn til barn. Forskjell på utviklingen tror jeg...

Sikkert en kjempegod mor selv om det ikke føles sånn ut. Er også nybakt mamma og føler meg kjempemisslykket i masse, men saken er jo at jeg prøver da så godt jeg kan:)

Så hvis du føler du har lekt for lite med babyen så prøv mere, for det er jo aldri forsent;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...