Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke en uke gammel så jeg kan vel ikke forvente all verden. Men i natt har han vært våken det meste av tiden og han sover stort sett hele dagen.

Og så vil han bare ligge på puppen min hele tiden. Det går jo ikke, eller er det sånn det skal være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspungtet kan du ikke forvente så veldig mye. Men jeg skal gi deg noen råd. Ikke gi barnet oppmerksomhet på natten. Skift bleie i dempet lys. en må selvsakt være våken med babyen men ingenting er det som sier at en er nødt til å stå opp med den lille. Når ungen er født er det ingen ting som tillsir verken natt eller dag. dette skal dere lære den lille.

- Dempet lys

- Hold dere på soverommet

- Ikke mye snakk slik vi gjør nør vi skifter bleie på dagen.

- stell på den lille på kvelden å få nattrutiner

Etter hvert vil den lille lære forskjell på dag å natt. Det kan ta sin tid så vær tolmodig

Lykke til

Skrevet

hei...KJENNER MEG SÅ GODT IGJEN I SITUASJONEN!!

mini her hadde heldigvis normal døgnrytme, men det er visst slik at det kan variere fra natt til natt? en natt er han mye våken andre sover han mer?

ang puppinga: helt normalt å "sitte fram med puppen", spesielt de første 6 ukene. babyen øker melkeproduksjonen din, og da kan den spise hver 3. time, eller i mitt tilfelle i starte: hvert kvarter til 30 min på kvelden!!

har du prøvd smokken? det er helt fantastisk de første ukene, da får du iallefall litt mer tid mellom puppigene. Disse små ha jo et enormt sugebehov!

men etter noen uker, har du fått litt rutine på ammingen skal du se!

Lykke til videre, helt fantastisk å ha disse små-ja, du er sikkert helt utslitt til tider og ønsker å kaste babyen i gulvet mm (for vi har vel alle vært der), men den tiden er så kort. Koooooos deg:)

Gratulere forresten med gutten:)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen der ja.

Jenta mi hadde helt feil døgnrytme når hun ble født. Jeg lå på sykehuset ei uke og den uka hadde barnepleierne henne hele natta fordi hun var våken og jeg trengte å sove.

Når vi kom hjem så satt jeg og mannen min våken til rundt 5 hver natt. Mannen min tok seg også fri en ekstra uke fra jobb sånn at vi var 2 til å dele på natterundene. I 5 tiden så sovnet hun stort sett og da sov vi til rundt 12-13 (med mating hver 3 time).

Når hun var 2 uker så begynte vi med rutiner. Stell og sånt klokken 20:00, i seng klokken 21-22. Og der lå hun til morran. Var mye våken, vi var sammens med henne en del, men det tok ikke lange tiden før hun plutselig begynte å sove på natta. Så fra hun var rundt 3 uker så sov hun mest på natta. Men hun spiste forsatt det meste av døgnrasjonen hennes på natta og dette fortsatte hun med til hun var rundt 5 mnd og vi var godt igang med å spise grøt.

Jeg gikk over til å kun gi henne flaske på natta da. For meg var det bedre. Tok kortere tid for meg å stå opp, varme mm på flaske, mate henne, pumpe meg og så legge meg enn det tok for meg å amme henne. Brukte vel rundt 1,5 time når jeg ammet. Men det må sies at vi hadde problemer med ammingen og når hun var 2 mnd drakk hun bare mme.

Lykke til og kos deg med den lille. Glem handling, ut på tur og sånne ting i denne første tiden. Bare sov når hun sover sånn at du klarer å holde energinivået oppe. Men prøv å være streng med kveldsrutiner så skal du se at døgnrytmen endrer seg fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...