Blue Lady Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Har alltid hørt at man ikke skal bruke vanlige p-piller når man ammer, men har søkt mye på nett nå og den eneste grunnen jeg finner for å ikke gjøre det er at melkemengden kan minke og at sammensetningen kan forandre seg. Men det er vel ikke noe krise om man ikke fullammer? Har fåt tmensen tilbake og det er helt grusomt, må bytte de rosa OB annenhver time, renner i strie strømmer, lekk om natta osv osv. Orker ikke dette mere Når jeg har "yasmin-mensen" er det myyye mindre og jeg har ikke vondt noen steder. Cerazette fungerer ikke på å ta dette. Vurderer sterkt å begynne på yasmin igjen pga mensproblemene mine. Nesten sånn at jeg vil slutte å amme for å begynne på det (nå blir jeg vel halshugd her..) Noen som har ammet og gått på yasmin? eller andre vanlige p-piller fo rden saks skyld?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Altså, yasmin burde alle holde seg langt unna for å si det sånn... Antallet døde jenter pga.blodpropp av yasminbruk har økt skremmende den siste tiden... Bare for å ha det sagt..
Blue Lady Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2008 ja det stemmer vel det, men ta en annen p-pille da..
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Så lenge du ammer, er det kun en type minipille du kan ta. Evt sette inn (hormon)spiral. Gynokologen din vet sikkert hva denne pillen heter =) Vanlige p-piller går i morsmelken !!!!!!
Blue Lady Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2008 takk for svar. Jeg vet den går i morsmelken, men etter som jeg kan finne gjør det bare at man evt. får mindre melk og en litt annen sammensetning på melken. Og det gjør kanskje ikke noe når man ikke fullammer og siden babye er 7,5 mnd?
Nilu♥ Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Jeg hadde mye problemr da jeg gikk på cerazette mini pille(husker ikke hvordan det skrives så tipper litt). Gikk til legen og han sa at de fleste leger/gynokologer mener at man kan begynne på vanlig p-pille når babyen er 6 måneder. Dette svaret var ikke helt godt nok for meg så jeg ventet et par måneder før jeg begynte på yasmin igjen. Nå er heldigvis gode gamle rutiner tilbake og gutten blir året om altfor få dager!!! Men skummelt alt dette med flere dødsfall pga blodpropp.....
Blue Lady Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2008 Ja uff, det at fler eog flere får blodpropp er skummelt. Men har ikke det litt med helsa til den som tar den også? Blodtrykk, om man røyker ol? eller er det hel ttilfeldig hvem som får blodpropp? Eller kan det komme av at Yasmin er den mest brukte p-pillen i Norge? da vil jo de fleste som får blodpropp pga pillen være yasmin-brukere? eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå