Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Nå mener jeg hvor gamle de er når de BØR kunne spise med skje selv, ikke hvor tidlig de som er aller tidligst ute greier det.. Hvor tidlig bør man begynne å la de pøve selv?
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Prøve selv fra 10-11 mnds alder av, eller før, mini på 9 mnd har akkurat begynt å prøve nå. Han holder skjeen kjempefint han, også spiser han med fingrene på den andre hånden, hehe... Jeg synes de bør klare vanlige retter med skje, eller heller gaffel, når de er ca 1,5 år, senest 2 år, men retter som suppe, spaghetti osv kan være vanskelig en stund fremover er min erfaring.
Gjest NydeIig Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 gutten min på 2 er ikke så veldig flink. han drev en stund å fylte på skje/gaffel med hånda før han spiste. nå pleier han gi gaffelen til meg for å legge på, så putter han selv inn i munnen. gutten min har vært på mer eller mindre samme stadiet med dette i ca et år nå. venninna mi sin gutt er snart 2, og han spiser med hendene, eller hun mater. vet ikke når de bør klare det, har ikke tenkt særlig over det før nå nettopp, at han kanskje sliter litt med det, han er litt etter motorisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå