mamma07&09 Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Mini er 6 mnd og hs sa jeg skulle begynne med middag nå. Ser noen her gir grøt til frokost og fruktmos, men ingen middag. Hva er vanlig? Hvordan gjør dere det?
pilutt1 Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Min helsesøster sa at man begynner å introdusere måltider omvendt. Altså man starter med grøt til kveldsmat,deretter middag/dessert og etterhvert frokost. Så hs di har nok rett. Jeg har begynt med både kveldsgrøt og middag. funker veldig bra her det altså.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Jenta mi er 6 mnd og vi har akkurat begynt å gi henne litt grøt. Hun får den samtidig med at vi spiser middag og på den måten blir det både en sosial ting, hun venner seg til å sitte ved bordet og ta del i måltidet samtidig som hun blir vant med fast føde. Foreløpig er det bare en liten klatt med grøt nede i bollen, og en t-skje fruktmos. Skal øke gradvis. Tenkte etterhvert å begynne med litt grøt om formiddagen også. Når det er etablert og fungerer greit blir neste skritt å begynne å gi middagsmat til middag og grøt til kvelds slik at det blir 3 måltider. Det viktigste i starten er at de får i seg litt grøt pga behovet for jern (barnegrøten er jernberiket) og at de også venner seg litt til fast føde. Hvordan og hvor raskt man øker til flere måltider er opp til hver enkelt å bestemme. Noen barn eeeelsker grøt og middag fra første stund mens andre kan bruke en hel måned på å lære seg å like grøten. Noen er villige til å smake på alt og liker det meste mens andre er skeptiske og vil ikke ha så mange nye smaker. Prøv deg fram og se hvoran ditt barn er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå