Gå til innhold

Triggerpunktbehandling funket for meg!

Anbefalte innlegg

I forrige svangerskap trente jeg hos fysioterapeut to ganger i uken og ble i tillegg massert 2 ganger i uken for å få løst opp muskulatur. Dette ga ikke noe særllig resultat, jeg ble stadi dårligere og var helt sykemeldt de siste 18 ukene. Bare fartingen alene var nok til å slite ut en stakkar...

Denne gangen har jeg gått til fysioterapeut en gang i uken. Det eneste hun gjør er løse opp muskulaturen, ikke noe trening. Dette gjør hun blant annet ved å sette en albue i et triggerpunkt i rumpa, jeg teller til 20 mens tårene spruter (det er virkelig vondt!. I tillegg masseres ryggen litt dersom det er låsninger i muskulaturen der. Det er helt utrolig, men mange ganger har jeg vært bedre når jeg går ut derfra. Forverringskurven har også denne gangen vært mye slakkere, gikk ut i full sykemelding først i uke 33. "Trener" også i basseng en gang i uken.

Jeg er helt overbevist om at det som ble gjort feil sist var at jeg trente på låst muskulatur. Denne gangen har vi kun fokusert på å løse opp muskulaturen og jeg er såååå fornøyd!

Anbefalte dette til en annen jeg møtte med BL og etter å ha gått 2 mnd til fysio der hun fikk litt varme og ble massert uten noe resultat fant hun endelig noe som funket. Det er ikke alle fysioterapeuter som kan denne behandlingen, men det er verdt å spørre, kanskje det funker for deg også?

Fortsetter under...

Triggerpunktbehandling og ellers oppmykning av spent muskulatur er noe enhver fysioterapeut i Norge skal ha basiskunnskap om. Triggerpunkt er ingen ny oppfinnelse, men et kjent (og ikke kjært...) fenomen. Flott at du går til en fysioterapeut som kan hjelpe deg!

En annen kvinne med bekkenløsing vil for øvrig ikke nødvendigvis få samme effekten - det er derfor fysioterapeuten skal gjennomføre en grundig undersøkelse. Behandlingen må tilpasses den enkelte kvinne, og ikke igangsettes utifra et "standardreportoar".

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...