Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Hei. Synest det er så vansklig med navn, vi vet ikke hva vi venter så vi må forholde oss til både jente og gutte navn. Og når jeg finner noen jeg liker pleier jeg å ta "veranda testen" som min mor kaller det. Da ser jeg for meg at jeg står på verandaen om noen år for å rope inn min sønn/datter til middag. Og da blir de aller fleste navna så teite, snåle og rare...he he. Er det bare jeg som tenker sånn? Og litt spesielle sjeldne navn syns jeg også er vansklig å bruke fordi jeg føler at det må ligge en grunn bak, enten en oppkalling o.l F.eks Elvira som jeg liker godt, men det er såpass spesiellt ( her jeg bor) at jeg føler jeg må ha en tilknytning til navnet for å bruke det. Jeg er sikkert litt rar sånn:) Men jeg har et navn som jeg ikke har sett mange bruke, selv om det er en variant av et mye brukt navn; Emelie. Men en venninne av meg heter det, blir det rart å bruke det da?
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Hehe tror nok at flere burde tatt verandatesten når de fant navn til barna sine Emelie er helt greit å bruke selv om venninna di heter det!
trebarnsmor Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 Den testen er litt morsom, jeg har også testet navnet i div situasjoner før vi fikk barn, både som å rope etter dem, når man skal være litt strengere og når man "dikke-duller" med ungen. Det med at ei venninne av deg har et navn du vil bruke synes jeg er helt greit. Vår yngste heter Lasse, og vi har en venn som heter det, og da ble det for oss en selvfølge at han var gudfar da pjokken ble døpt. Det er sikkert morsomt for venninna di også det da ;o)
Vannmann35 Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Emelie er et fint navn, men jeg liker Amelia enda bedre - kanskje det kunne vært et alternativ for deg også? Uansett, tror neppe det er noe problem å bruke navnet Emelie selv om du kjenner en annen som heter det - det er jo bare et kompliment til vedkommende i så tilfelle! Ellers - verandatesten er en selvfølge synes jeg :-)
ma-85 Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Veranda-testen er en selvfølge ja! Greit å "kjenne litt på" navnet. Synes ikke det er dumt å bruke navnet til venninna di, hun blir sikkert bare glad for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå