tuttelura Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Resultatet var vel greit nok - ikke det hyggeligste, men veldig deilig å vite at det faktisk er en grunn til at jeg ikke har blitt gravid. Den høyre egglederen er "trang" i passasjen, den venstre er lukket i ene enden (ble åpnet under operasjonen). I tillegg til dette hadde jeg moderat grad av endometriose - må si jeg ble ganske overrasket over det, for har ikke hatt symptomer jeg har forbundet med det i det hele tatt. Legen som opererte meg sa, at hvis de hadde hatt samtykke fra meg før opr, så hadde de fjernet begge egglederne Så lenge de ikke hadde det, ble det ikke gjort.. Tyder vel på at det ikke sto så bra til, nei.. Blir nå henvist til IVF-seksjonen. Har jo allerede vært der på 1 time, det var de som henviste meg til lap.. Så antar at det blir "full pakke" ift prøverør, i løpet av ikke så altfor lang tid.. Er ved godt mot, sånn sett.. Bare så "rart" å få bekreftet at jeg ikke er "normal" i underlivet liksom Er jo selvfølgelig spent på hvor lang tid det tar før vi kommer i gang med medisiner osv, håper vi rekker et forsøk før sommeren ihvertfall.. Hvordan har dere hatt det under prosessen før uttak? Har dere reagert mye på medisinene? Vært sykemeldt eller jobbet som vanlig? Andre erfaringer?? Kjenner jeg har hatt noen dager nå hvor jeg har vært deppa pga resultatet, tungt å føle seg "mislykket" og at det er min feil at jeg ikke har blitt gravid, men det er vel normale følelser å ha:-/
endelig bolle i ovnen Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Heisann Tror vi ligger ganske likt ann...Jeg var til LAP på Riksen 29.februar. Hadde ikke funnet noe i forkant, så jeg fikk litt sjokk da de fant en del endomitriose, en tett eggleder og cyste på den andre eggstokken.... Så det blir nok full pakke på oss også. Fikk beskjed at det ikke ville være noen mulighet for at vi skulle klare dette på egen hånd. Går nå på Zoladex for å fjerne resten av endo som ikke kunne brennes bort og også som forbehandling for ivf.Fikk innkalling til forsamtale 16. april og gleder meg litt til det,...for nå begynner det i alle fall å skje noe. Lykke til
tuttelura Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2008 Hei igjen.. Da gikk det jo ganske raskt fra du var til lap til du skal til forsamtale - håper vi får dette i mai jeg da.. Tenkte ringe dem om 14 dager og høre hvordan det ser ut fremover, for jeg venter mensen om ca. 14 dager (hvis alt er i rute etter inngrepet).. Fikk ikke beskjed om at vi ikke ville klare det på egenhånd, men det ligger vel litt i korta i og med at de henviste oss tilbake. Ble det bestemt av legen som utførte lap at du skulle gå på Zoladex?? Jeg gru-gleder meg til den videre prosessen...
endelig bolle i ovnen Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Ja, jeg fikk Zoladex på resept fra Riksen med meg hjem når jeg var ferdig med LAP. Zoladex er tre sprøyter som fastlegen setter i magen. hver sprøyte virker i 28 dager. Siden Zoladex gjør at du nullstiller kroppen, og du går på en måte inn i overgangsalderen en stund tror jeg at jeg ble prioritert. Meningen var vel kanskje at jeg skal påbegynne ivf behandling før medisinene slutter å virke....og at jeg da kanskje har vært prioritert i køen...(.Var litt omtåket etter LAP så jeg fikk ikke så mange instrukser....Det jeg har lært om legemiddelet har jeg lest på vedlegget til medisinene og litt på nettet...Tror man må spørre en del selv når man er på Riksen...)så nå er jeg veldig spent på hva de sier videre på forsamtalen. fikk litt generell info i posten, men ble litt usikker fordi det står at man skal ringe inn første mens etter forsamtalen. men jeg har jo ikke mensen pga medisinene, og skal gå på dem for å unngå mensen pga endomitriosen ...... Litt forvirret kan man jo si.... men jeg tror for din del at det lønner seg å ringe...i værste fall så kanskje man får litt info om veien videre.... uansett lykke til ..kanskje vi følger hverandre videre?
endelig bolle i ovnen Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Hvilket sykehus er du på forresten Tuttelura?
tuttelura Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er også på Riksen, så det er kjempekoselig å dele erfaringer:-) Har lest litt om at det er greit å spørre en del der ja, så det kommer jeg nok til å gjøre:-) Er utdannet helsesekretær, så har jo litt peiling på diverse innen sykehus (jobbet 12 år på sykehus). Krysser fingrene for oss begge jeg og håper dette går raskt og smertefritt:-)
endelig bolle i ovnen Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Så fint Tror jeg skal møte opp på forsamtalen med en liten jukselapp med spørsmål, ellers er jeg redd jeg får jernteppe...Vi får krysse fingrene begge to så håper jeg det skjer noe etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå