Gå til innhold

hvordan blir lett rømme i ovnen? Funke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en oppskrift hvor nederste laget i den ildfaste formen er 2 begre med filadelphia ost før kjøttlaget (meksikansk rett) kommer oppå. Men har selvfølgelig glemt å kjøpe filadelphia ost og verken joker eller kiosken på siden har det. De har light versjonen, men den fungerer ikke i ovn.

Vet dere ang rømme? bør det da kanskje være sæter rømme og ikke light..

Skrevet

Det går fint det, men om du har mulighet ville jeg ha valgt creme fraiche :)

Skrevet

A ha... da skal jeg prøve det.. er det en vanlig mild smak som passer til meksikanske retter?

Skrevet

Ville også prøvd creme fraiche, har de ikke Tine naturel ost heller på Jokeren?

Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg er veldig interessert i oppskriften, hvis du vil dele den da ;) Hørtes godt ut det der...;)

Skrevet

Creme fraiche passer til det meste :) veldig godt når det blir varmet i ovnen.

I andre land bruker de jo ofte creme fraiche til taco for eks, og nachos.

Skrevet

Den skal du få vet du.. :-)

2 begre philadelpha ost. IKKE light

1 løk, hakket

1 paprika, hakket

400 gram kjøttdeig

1 boks hakkede hermetiske tomater

2 fedd hvitløk, pressede eller finhakkede

1 ts malt spisskummin (cumin)

1 krm kajennepepper

1 krm salt

nykvernet sort pepper

1 ts sukker

Topping

revet ost

10 cm purre i skiver

jalepenos

Philadelphia osten smøres på bunden i en ildfasts form. Deretter helles over kjøttblandingen. (ikke rør dette sammen, det skal kun ligge over smørosten). Deretter strør du på osten og til slutt litt jalepenos og purreløk.

Stekes i ovnen på 225 grader i 15 min. Serveres med nachos!! NYDELIG!!!! Den er en slager her og blant alle mine venner..

Skrevet

Wow!! Det hørtes knallgodt ut!!! Tusen takk for at du ville dele oppskriften. Dette skal jeg jammen meg lage i morgen kveld. Kjøpe ingredienser i morgen :))

Skrevet

Bare hyggelig. Den er veldig lettvin å lage også.. bare man har ingrediensene.. hehe

Skrevet

Mmmm det hørtes godt ut :) men blander du alt av grønnsaker ol. i pannen sammen med kjøttdeigen? eller steker du kjøttdeigen alene og blander alt sammen før du har det i formen?

Skrevet

Steker kjøttdeigen brun først. Deretter tilsetter du løk, hermetiske tomater etc etc mens den fortsatt står på platen slik at alt "kokes" inn før du heller det over i den ildfaste formen,.

Skrevet

Ok, var det jeg regnet med :) tusen takk for svar! Mulig det blir dette til middag i morgen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...