Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Før man har funnet ut at det har skjedd..
TrustNoOne (but Me) Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Hmm, skulle ikke tro det, fosteret er jo ved MA dødt, og kan nok ikke vokse mer.. Og antar da at magen vil slutte å vokse også. Men dette er jeg ikke sikker på, det lureste er sikkert å ta en telefon til jordmor eller legevakt og forhøre seg? Da får du et 100% sikkert svar.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Så fort fosteret har dødd så ligger det nok bare og krymper og råtner bort. Magen trekker seg nok også litt tilbake. for ett år siden var jeg på Ul uke 9,da levde fosteret. pg etter mye blødninger i et par uker,så kom jeg tilbake i uke12 ca,og da var ungen på størelse som i uke 8.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 nei. missed abortion betyr at fosteret har død og graviditeten ikke forsetter. men kroppen frastøter ikke fosteret. men får du blighted ovum så er fosteret dødt men kroppen tror fremdeles du er gravid å fortsetter å produsere hcg. da kan magen øke i omkrets pga økt mengde fostervann.
Francina 2 Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Livmoren min fortsatte å vokse da jeg hadde en ma i uke 9, ble ikke oppdaget før i uke 13 + 1.
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Jeg begynte å merke at jeg fikk mave i uke 11 sist jeg var gravid, men det viste seg ved 1. kontroll at embryoet hadde sluttet å leve da det var 8+6. Derfor tror jeg at maven kan fortsette å vokse selv om embryoet ikke vokser mer. Alle andre symptomer var også intakte.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 da var d nok blighted ovum du hadde og ikke ma.
SuperMoM <3 Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Fosteret vokser ikke,men livmoren vokser. Og svangerskaps hormonene fortsetter å være der. Når man har blighted ovum,så er der ikke noe foster i det store og det hele.Da er det kun fostersekk som vokser,magen vokser,hcg stiger og svangerskaps symptomene fortsetter å være der..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 min ma var bigthed ovum... det vil si at fosteret var dødt men kroppen fortsatte å produsere hcg... fostervann og lage morkake...
Maaaamy. Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Første gang jeg var gravid, begynte jeg å blø da jeg var i uke 13. Ved ul ble det konstantert at embryo/foster hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 6/7. Fikk beskjed at det var en ma. To ukers tid senere fikk jeg beskjed om at det var blæremola. Det er litt forskjellig hvordan det er, men på meg var det da altså forsteranlegg og magen vokste. Dette gjør den noen ganger siden det vokser cyster (?) som i en drueklase, og kroppen i noen av disse tilfellene produserer veldig mye hcg... Så på meg fortsatte magen å vokse, selv om fosteret vart dødt....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Magen fortsatte å vokse hos meg også etter MA, selv om lille spira bare ble 1,5 cm, dvs døde antagelig i uke 8 av svangerskapet. Ble oppdaget i uke 14 og hadde da livmor halvvegs opp til navlen. Kroppen fikk jo ikke signal om at spira var død så den fortsatte å sende ut gravidhormoner. Så det kan skje ved MA også ja. Om en går og er nervøs for at det er noe galt, eller har småblødninger så anbefaler jeg i alle fall å få det sjekka - det trenger absolutt ikke være noe galt, men er så godt å få bekrefta at alt er bra, da trenger en i alle fall ikke bekymre seg!
SuperMoM <3 Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 blighted ovum, med det menes et blindt egg, en fostersekk uten fosteranlegg. Man har positiv graviditetstest og de vanlige svangerskapssymptomer, men det er ikke et fosteranlegg der som vokser. Det er vanlig at man erkjenner dette etter en tid, ved at man begynner å blø med brunlig utflod, slik som ved de andre tilfellene. missed abortion er når fosteret er dødt inni livmoren, men du har fremdeles ikke fått sammentrekninger i livmoren slik at det er kommet ut. Ofte merker man småblødninger, brunlig utflod som tiltar, og man har egentlig ikke kjent svangerskapssymptomer på en uke eller to. Ofte oppdages dette på ultralyd og man finner da et foster som er mindre enn svangerskapets lengde og man ser ikke hjerteaktivitet eller annet tegn til liv hos fosteret. http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail.epl?id=14531&cat=480 Jeg hadde bo og der var ingen tegn til fosteranlegg,som det står over her. MA er at fosteret dør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå