Gå til innhold

Jeg er en super mamma:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung mor med en nydelig liten sønn på 8 mnd. Det var hardt i starten, så det var pappa som tok min rolle en liten stund. Det ble mme fra første stund nesten, jeg orket bare ikke alt styret med amming, skjold, pumping og smerte. Jeg orket heller ikke stå opp til han om natta om morgenen en stund, så det gjorde også pappa.

Gutten vår satt mange timer i vuggen sin, sov der til og med. Han liker fortsatt å se masse på tv og sitte i vippestolen sin og følge med på ting. Han lå ikke på magen før han var rundt 5 mnd, vi orker ikke tvinge han. Da han var litt over 3 mnd ga vi han litt grøt, det var snadder, men han sov ikke bedre om natten av den grunn. Om dagen sover han ute i vogna si med helseteppe over seg, om natte sover han mutters alene, som han har gjort hele tiden, vi orker ikke alle lydene hans, det gjorde ikke han heller.

Vi har visst aldri kokt en smokk, og sluttet å koke alt da han var 3 mnd. Han leker med gamle leker og til og med kattene sine leker, slikker på gulvet og på alt annet. Vi har hatt ett 100% friskt barn.

Rutiner??? Tja, sånn det passer minsten, best sånn. Han får mat når han er sulten, ikke når det passer meg og mine rutiner. Men vi legger han halv 7 hver dag, da er det kveld.

Vi er også flittige brukere av både våtservietter og engangsbleier, funker best det, for oss i alle fall. Stompen er god og myk:)

I det hele tatt har vi gjort sånn som har passet oss best, alle tre, vi går aldri etter noen bok, det kan man da ikke gjøre, alle er jo ikke like. Vi gjør det VI mener er best, ikke det en eller annen lege mener er best...

Anser meg som en god mor for sønnen min, jeg gjør alltid slik at han får det best. Han er bare så glad og nydelig, jeg er så stolt av oss alle tre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,ikke noe galt i det du sier.. Hvorfor tør du ikke stå fram med nick??

Hvis du er supermamma og står for det du sier? Blir litt teit dette. At du er en ung mor,er ikke så vanskelig å forstå.

Skrevet

Tror ikke du skjønte helt innlegget mitt:)

HI

Skrevet

Virker som HI har samlet en del tråder her i dette innlegget og oppsummert med at uansett hva man gjør og ikke gjør så er man en god mor. eller så er HI meget ironisk i dette innlegget.

Skrevet

Det var ikke ironisk ment.

HI

Skrevet

Hvis alt du påstår her er sant, synes jeg ikke du er en super mamma.

Skrevet

Jada, jada og så flink til å provosere. No brain- no pain.

Skrevet

Hvis man skal ha barn må man orke å gidde gjøre en innsats for å oppfostre dette barnet på en best mulig måte. Beskrivelsen ovenfor kan minne om en mor med fødselsdepresjoner - i så fall søk profesjonell hjelp!

MEN sannsynligvis er dette bare nok et provokativt innlegg som det finnes for mange av på disse sider!

Skrevet

ha ha ha ;) flott innlegg anonym. denne unge mamma`en forstår deg ;)

og til dere som ikke skjønner at det er ironiskt, så er alt som er skrevet vrangforestilinger som litt eldre damer har om unge mødre.

Skrevet

Nei, du er ingen supermamma. Du er en helt normal mamma som gjør helt normale ting for babyen din.

Ikke skryt på deg noe her!

Skrevet

Det heter ikke ironiskt, det heter ironisk.

Skrevet

Hehe.... Glimrende innlegg:))) Du er virkelig en super mamma! Fortsett i den duren;) Så utrolig morsomt at noen må bry seg med alt! Tror jeg ler meg ihjel!

Skrevet

Var dette tull, eller var det ikke tull? ;)

Skrevet

Hvorfor i all verden skal dette være tull? Hun beskriver en helt normal oppdragelse, om man skal kalle det for det. Bare viser at et barn faktisk har det bra selv om man ikke er overhysterisk når det gjelder alt mulig:)

Skrevet

Trodde faktisk ikke jeg skulle provosere noen her, men kanskje jeg har gjort det da.. Ikke er det tull det jeg skriver heller, bare sannheten om hvordan ting har vært. Til deg som syntes jeg skrøt, så trodde jeg alle forstod at det er jo det jeg ikke gjør. Jeg gjør ting som ikke står i boka og som ikke alltid er anbefalt, men ser alikevel på meg selv som en super mamma.

Og hvis dere hadde sett sønnen min, så hadde dere skjønt det. Akkurat som alle dere andre er supre mammaer!

Skrevet

Jeg er glad du ikke er mamma til gutten min.

Grøt fra 3 mnd, se masse på tv og mme fra første stund fordi du ikke ORKET?? Hjelpes....

Skrevet

mange barn har behov for grøt fra 3 mnd alder.. og drikker mme, det gjør sønnen min... ikke kom å si at jeg eller andre, er en dårlig mor av den grunn, bare for å vri litt på det. D gjelder å kunne lese sine barns behov..og ingen er like.

Skrevet

Blir du aldri sliten du da? Barn kan ha det kjempebra selv om ikke mamma er der HELE tiden, og hun skriver jo at pappa'n overtok når hun ikke orket, er helt greit med avlasting hvis en er sliten, er man to hjemme så utnytt det mener nå jeg da!

Skrevet

ja supert at pappa`n stiller opp, de betyr jo like mye begge to..

Skrevet

Det kan være litt av ett sjokk å bli mamma, og akkuratv det ble det for meg. Hadde ikke forberedt meg nok tydeligvis. Men da er det godt man er to, når det virkelig butter imot for den ene. Men etterhvert har jeg tatt over styringa.

Når jeg ser på gutten, han smiler og kaver rundt på gulvet, han ler og prater fælt til oss, da vet jeg at vi har gjort jobben vår godt. Det vil alltid være noen som kritiserer oss for det vi gjør, men det betyr ikke så mye, det er det gutten vår som gjør.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...