Gå til innhold

når pumper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla drikker hver 3. time, og når jeg da skal pumpe er det jo "tomt"..Vil ikke risikere at det er lite melk når hun skal ha mat igjen..får bare pumpet ut 40 ml. og da bruker jeg den nesesprayen også, og drikker ammete! Hvordan gjør dere det? hvor mye får dere pumpet og hvor lang tid bruker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme problemet her.. skjønner ikke helt når jeg skal pumpe.. hun spiser hver 2. eller 3. time og får ikke ut mer en 20ml fordi hun spiser det meste=) har noen ganger pumpet meg 45 minutter etter siste amming og får da ut mellom 60-80 ml tilsammen på 10 min... hvis jeg bruker spray! uten spray kommer det nesten ingenting... på natten spiser hun også fra begge bryst ellers kunne jeg pumpet fra det hun ikke tok - gjorde det med eldste dattra, men denne skal absolutt ha begge bryst hver gang=) jenta mi er forresten 4 uker

Skrevet

Ved å fortsette med å pumpe, øker du produksjonen din etterhvert. Du "bruker ikke opp" melken til neste måltid selv om du pumper, det produseres kontinuerlig. Melkemengden tilpasser seg etterspørselen etter noen dager. Det er når det er/føles "tomt", og man fortsetter å amme/pumpe at produksjonen stimuleres og deretter går opp. Dette kan ta noen dager. Det kan sammenlignes med når baby har økedager; da henger de i puppen hele dagen, rett og slett for å øke produksjonen til mor. :)

Hvorfor pumper du egentlig? For å ha et lager i fryseren?

Jeg pumper pga overproduksjon, rett og slett for å lette på sprengte pupper... Ved at jeg gjør dette opprettholdes den store produksjonen, så det er jo helt høl i huet egentlig! Så, nå skal jeg begynne å redusere, ved å pumpe ut mindre for hver gang...

Skrevet

vil bare si at jeg akkurat pumpet meg "tom" men så våkna snuppa og ville ha mat og det var jammenmei nok igjen til at hun ble fornøyd for natten(kan godt hende at hun våkner igjen om 2 timer men da er det jo fult igjen uansett:)

De klarer å tømme puppen MYE bedre enn en pumpe:)

Hvis det går ca 1 time mellom at du har pumpet deg og baby skal få mat så ahr du faktisk fullt puppen ca 50%:)

Skrevet

oki, takk for svar! jeg får bare fortsette å pumpe..fikk ut 60 ml i natt,rekord jo,hehe..ja jeg vil lage meg et lite lager i frysern ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...