Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har nå vært gjennom femte forsøk hos Stork uten å bli gravid. Etter fjerde forsøk fikk jeg i september sjekket egglederene og fant at den ene var tett. Har etter det hatt eggløsning på feil side 4 ganger på rad før jeg denne måneden fikk modning på rett side og kunne reise ned igjen (kan i prinsippet ha hatt eggløsning på feil side alle de første gangene jeg var nede til stork). Er blitt ganske frustrert over at tingene ikke klaffer (spesielt alle månedene med eggløsning på feil side). Tenker derfor på å prøve med IVF. Har vært inne på siden til Nordica for å finne ut hvordan man går frem. Har fem til nå gått hos Dr. Trolle. Ser her at mange går til Dr Blakstad (samarbeider med Nordica?). Tror jeg har lest at hun har avtale slik at man kan få rekvisisjon eller hva det heter slik at det blir billigere. Hvem er det man må få henvisning i fra? Hvor lang tid går det for å få time?

Nordica tilbyr mange fremgangsmåter: kort / lang /crach behandling etc. Hvilke behandlingsformer er dere blitt anbefalt?

Kan noen gi meg en trinn for trinn oversikt over hvordan dere gikk frem???? Hadde håpet å kunne gjennomføre første forsøk i sommer.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Solsikke73

Jeg var 7 turer til Stork før jeg bestemte meg for å forsøke ivf. Jeg gikk hos Trolle. han har kontakt med Dansk fertilitetsklinikk og anbefalte meg derfor dit. Jeg begynte med sesespray på ca dag 20 (såvidt jeg husker. Så brukte jeg nesespray 3 ganger pr dag i ca 2 uker før jeg begynte med injeksjoner hver kveld. Måtte til ul hos Trolle for å se at jeg var helt nedregulert før jeg kunne begynne med injeksjoner. Etter ca 12 dager med injeksjoner var jeg til ny ul for å sjekke om det var egg som var store nok, og om jeg da var klar til å dra til København. Trolle ringte Danfert og avtalte time for meg. Jeg fikk beskjed om når jeg skulle sette el-sprøyten. Så dro jeg til Kbh. Fikk tatt ut tre egg som så ble befruktet og satt inn igjen ca 48 timer senere. Fikk smertestillende ved uttak, så det var minimalt med ubehag. innsettingen var som inseminasjon på Stork. Så var det bare å vente, mens jeg hver dag måtte sette en slags gel opp i skjeden for å hjelpe eggene å feste seg å forberede slimhinnen på best mulige måte. Så var det grav-test etter to uker, og jammen var den positiv. er nå 22 uker på vei med en liten gutt og storkoser meg.

Jeg betalte 40 000 or tre ivf.forsøk + 15-20 000 for medisinene, Så kommer kontrollene hos Trolle i tillegg. Men jeg lover deg det er verdt hver krone :-)

Masse lykke til til deg fra meg!

Skrevet

Hesann!

Så synd at det ikke gikk denne gangen heller. Dersom du ønsker å gå for IVF så er det ikke noe problem å få det før sommeren på Nordica. Foreslår at du bestiller en tlf-konsultasjon på Nordica (står om det på forsiden deres) snarest mulig. Denne konsultasjonen er gratis. Deretter trenger du en henvisning til gyn. og det får du hos fastlegen din. Blakstad har avtale så der betaler man bare egenandel. Blakstad samarbeider med Nordica så det er veldig greit. Man kommer raskt inn til Blakstad når det gjelder IVF. Ville ringt dit allerede nå og sagt at du ønsker å bruke henne om noen mnd.

Ang. hvilken regime du skal ha så kan nok Nordica svare best på det. Selv har jeg hatt to korte men skal nå over på langt.

Regner med at du har tatt alt av tester som trengs siden du har vært på Stork så da er det bare å sette i gang.

Skrevet

Takk for svarene Chaiemae og "Nå eller aldri".

Jeg håper jeg kan starte med IVF i løpet av sommeren. Nå gjenstår det bare å avklare hvilken klinikk jeg skal kontakte. I og med at jeg går hos Trolle allerede så frister det å kontakte Dansk fertilitetsklinik. Så langt jeg ser så varierer både prisene og hvilke resultater de påstår å oppnå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...