Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Vi venter vårt først barn i slutten av mai. Som førstegangs vil nok noen kalle meg litt overengstelig, men iallefall så har jeg begynt å grue meg til hvordan det kommer til å bli å ha en nyfødt baby om det skulle bli en veldig varm sommer. Vi bor i en leilighet i murhus, og i fjor sommer var det grusomt varmt inne både natt og dag tiltross for at vi luftet det vi kunne. Ser at det anbefales at temperaturen på soverommet til babyer skal være rundt 18 grader for å unngå overoppheting og fare for krybbedød, noe som er helt umulig for oss å få til på sommeren. Noen som har hatt det samme problemet, og noen råd om hvordan man best skal takle dette?
Herkules Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Kjøp en bordvifte det måtte vi når jeg gikk gravid og bodde på loftet som blir svært varmt. Kjøpte også vifte hjemme når det var på det varmeste og har en på rommet til gutten. Setter den sånn at den ikke blåser på ham. Ellers så får du la barnet være lite kledd og ha en tynn dyne/teppe. Ellers så er det flott å ha en fin varm sommer som starten på livet til den lille. Ikke mye klær og fint å gå ute og trille. Lykke til
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Synes det er greit å være forberedt. Det var til tider veldig varmt her i fjor, og med ei lita frøken på 4 mnd syntes vi det ble litt drøy innetemp. Vi kjøpte air condition på hjul, og den funka bra! Sto på om dagen og ettermiddagen, så det ble bra temp på rommet hennes til kvelden. 18 grader klarte vi ikke, men max 22 og det tror jeg er helt ok.
Herkules Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 22 er i alle fall ikke noe problem. Jeg føler at det er forskjell på 22 sommer med åpentvindu osv enn å fyre til 22 om vinteren. Var forøvrig i Spania når gutten var 2 mndr og da måtte vi bruke ac for å få tempen ned til ca 22
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Tusen takk for gode råd!! Vi har vært inne på tanken å anskaffe oss enn sånn flyttbar aircondition på hjul, men har vært litt betnekt fordi det er jo så mange som klager over at de blir syke av ac. Har derfor vært litt skeptisk til hvordan en liten baby kom til å reagere på en sånn, men siden dere har gode erfaringer med det så er det sikkert ikke noe problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå