togutter-08og10 Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har nå opplevd å få krampe i leggen når jeg strekker meg ut på natten. Holdt på å skremme livet av min kjære her om dagen da jeg hylte til, fikk fort sagt fra at det var leggen da, men han rakk å bli redd. Så må han massere leggen et par minutter og det er helt bra igjen. Har opplevd dette 3 ganger nå. Noen flere? Noen råd? Har støttestrømper, men er dårlig til å bruke dem, syns liksom ikke at jeg trenger dem ennå.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 ja, det hender jeg opplever dette... jeg har ikke noe råd får hva som hjelper... men jeg kan trøste deg med at det er helt normalt når man er gravid!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 ja det skjer nok her også..så er forsiktig me å strekke på bena,for kjenner det ligger å murrer..men det er ikke noe godt når krampen kommer:( las på uke 28 eller var det uke 29?? på "uke til uke" at kalk skulle hjelpe-vet ikke jeg,men går an å sjekke det om det stemmer..
Lille-Trille Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Hei! Var skikkelig plaget med kramper når jeg skulle ha førstemann. Våknet mange ganger om natta. Men det ble helt borte av kjerringrådet til svigermor. Kjøpte Sun-light såpe ( bar ) og la under madrassen Fungerte på både nr 1 og 2. Prøver det igjen nå også om krampa skulle ta meg :-))
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 JA jeg får også kramper,ekkelt og våkne opp til! hørt at det er fordi man har for lite salt i kroppen og hvis man drysser litt salt på tunga så skal det hjelpe.har ikke prøvd det da;)
sommerbarn_juli08 Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er også begynt å bli plaget av dette! Noen ganger våkne jeg like før krampen setter til mens andre ganger våkner jeg og spretter. opp for å stå på foten for å strekke ut krampe. Begynte for en uke siden med tilskudd av magnesium, kjøpte Bio-Magnesium på apoteket. På esken står det "kan hjelpe mot lette kramper i bena". Håper dette hjelper!
mamma82til2 Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Hei, da jeg var gravid med forrige var jeg mye plaget med kramper i beina om natta. Ei vennine hadde fortalt meg at det hjalp og spise banan. (syntes det hørtes rart ut men) Jeg prøvde det, og det hjalp. Litt plaget var jeg vel ennå, men det hjalp ihvertfall meg.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Et godt gammelt kjærringråd er å knyte en ulltråd rund hver ankel. Skal hjelpe mot urolige ben og krampe. Har også hørt at dette kommer av mangel på calsium i kroppen, får kjøpt tilskudd på apotek eller helsekostbutikk. Begge disse rådene skal vissnok hjelpe, verdt et forsøk ihvertfall da.
rampete robin Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Er mye plaget med kramper i leggen, både når jeg er gravid og ellers. Har prøvd de fleste kjerringråd, og det som fungerer best for meg er B vitaminer. "Balansert mega-B-stress" fra helsekostbutikk. Er så og si helt kvitt krampene etter en tablett daglig :-)
NormaJean Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 jeg er og plaget av kramper under foten og leggen. helt jævlig. startet på onsdag. stakkars sambo som måtte prøve å tøye og strekke uten at noe hjalp. endte at jeg lå på gulvet og vrei meg. etter det så har jeg fått det endel på natten/tidlig morgen. snåle greier. er skikkelig støl i leggen hele tiden nå. skal kjøpe magnesium på apoteket etter påske.
sunshine08 Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Har ikke kramper om natten, men opplever at noen ganger når jeg skal gå tur og dert er mye motbakke, knyter leggene seg sammen og det gjør ubeskrivelig vondt. Kan kjenne det murrer litt om natten også, men enda ikke fått skikkelig krampe. Spist endel banan den siste tiden og ser ut til at det hjelper:)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 de med leggkramper kan med fordel få noen til å strekke leggen/tærne bakover hver kveld før krampene kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå