Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 ..min mormor heiter Magnhid Johanna, Kan eg då bruke Hanna på ei eventuelt datter og si at dette er oppatkalling etter oldemora? har en sønn som heiter Markus...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Ja, det kan du vel si på en måte. Johanna er og nydelig og passer til Markus.
Troillpia Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Direkte oppkalling vil jeg vel ikke si at det er... Men på en annen måte, like mye oppkalling om du bare hadde f.eks brukt samme forbokstav som mange gjør. Akkurat der har jeg problemer med å se oppkallinga... Hva med å bruke Magnhild? Det er et helt nydelig navn, og Markus og magnhild passer kjempefint ilag :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Min fetters datter heiter Magnhild, så vil ikkje bruke samme navn da vi er en liten familie og mye ilag.. samtidig vil eg oppkalle ei evt datter etter min mormor for eg har ho så kjær (ho lever i beste velgåande:-) ) Derfor tenkte eg at Hannah kunne vere litt fint.. Vil heller ikkje bruke Johanna, da barnets bestefar heiter Johannes og vil ikkje at han skal tru det er han som er oppattkalla:-P hehe!
Jannamor Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Absolutt. Da inkluderer du jo begge navnenen på en måte.. Ellers er jo Johanna kjemefint og
Vannmann35 Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Både Hanna og Anna kan brukes som oppkalling :-) Men dersom dere forteller alle i familien at det er mormor Johanna som er oppkalt må jo folk tro dere på det... Det er et flott navn!
prebs Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Hanna er et flott navn som passer godt til Markus. Hyggelig med oppkalling!
ma-85 Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Synes ikke Hanna er oppkalling etter Magnhild Johanna. Etter min mening må man bruke det konkrete navnet for at det skal være oppkalling, evnt med små forandringer, feks Johanne istedetfor Johanna. Hvorfor vil du ikke oppkalle bestefaren da? Velger du Johanna/e, kan hun jo være oppkalt etter begge?
januarsurprise Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Ja, det synes jeg er oppkalling. Så lenge dere har en begrunnelse/kan relatere navnet dere har valgt til mormoren din sitt navn er det oppkalling synes jeg. Synes forøvrig Johanna er et nydelig navn. Kan dere ikke bare si det da, at hun er oppkalt etter mormor? Så vet vel bestefar at ikke han er mormor??
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Syns ikke akkurat at Hanna er direkte oppkalling etter Johanna, men et bra alternativ er det jo.
moorty Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jeg synes Hanna er et kjempefint alternativ til oppkalling av Johanna! Kunne ikke funne noe bedre spør du meg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå