Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Lillegutt har i lengre tid hatt hoste, hadde feber for 2 uker siden som varte i 3-4 dager. På mandagen var jeg hos legen, ble lyttet på men alt hørtes normalt ut. Fikk beskjed om å følge med og ikke være redd for å ta kontakt igjen hvis tilstanden endret seg. Hosten er blitt verre, i dag hostet han til han kastet opp. Virker mere sutrete, hvis han ligger på gulvet og leker må jeg sitte sammen med han. Noe han til vanlig ikke krever at jeg gjør. Har målt feber og viste 37.7 nå på morgenen. Hva ville dere ha gjort??? Er redd for å virke hysterisk hvis jeg ringer lege igjen i dag...
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Bedre med en tur for mye enn en for lite til legen er min mening, særlig når det gjelder de minste. Hvis du føler deg usikker på situasjonen så ring til legen og spør eller dra til legen en tur er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Høres ut som samme symptomer datteren min hadde da hun hadde lungebetennelse. Hun var bare halvannet og hadde hostet i ca to uker med feber av og på. Hun hadde ikke særlig matlyst og var sutrete og ikke helt i form. Da jeg gikk til legen var jeg bestemt på at hun skulle sjekkes for lungebetennelse (siden jeg har ei venninne som har mistet barnet sitt pga lungebetennelse og det var legetabbe visste jeg litt om at legene kan ta feil og at man ikke skal høre på legene i alt de sier.) Da vi kom til legen sa han (etter å ha hørt på pusten til et absolutt ikkemedgjørlig barn og ha tatt blodprøve) at hun hadde astma. Jeg har selv hatt astma og visste at dette ikke var astma. Jeg protesterte vilt og sa at jeg ikke ville bevege meg noen steder om jeg ikke fikk sjekket lungene hennes orntlig (røntgen, hva som helst). Han lo av meg men ga meg allikevel rekvisisjon til røntgen. Der ble det bekreftet at hun hadde lungebetennelse og datteren min fikk flytende pencilinkur. Legen var ganske skamfull ja, men det lønner seg å sjekke for mye enn for lite (noen ganger er "for mye" akkurat passe). Håper du finner ut av det så han får de riktige medisinene, men husk å ikke ta alt legene sier for "god fisk".
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 ta deg en tur til legen i dag.. god bedring til den lille
du og jeg og vi to Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Jeg ville bare ringt. Så fikk heller legen tro hva han ville;)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Hvis du er usikker så kan du ringe legevakten. Jeg personlig ville nok ha sett an litt. 37.7 er ikke akkurat høy temp. Ville kanskje også gitt en paracet stikkpille, for å se om det hjalp. Husk det er mange på legevakten i dag, og hvis allmenntilstanden er bra så er det sikkert ikke veldig alvorlig. Slitsomt å sitte med sutrete barn på legevakten. Men som sagt så kan du ringe å snakke med dem. Kanskje du føler deg bedre da. Kan jo hende de sier du bør ta turen, og det er bedre å ta en tur for mye enn for lite.
Legekjærringa Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 trenger ikke å ha feber for at en hoste kan være behandlingstrengende. Tilstanden har endret seg, ring legen/legevakt og hør du. Min sønn hadde også feber og var tett i nesa. Ble feberfri, men fortsatt tett og veldig sutrete. Dro på legevakt og han hadde bronkiolitt. Mener ikke å skremme, men leger tar tetthet i brystet på babyer ganske alvorlig. Mitt råd til deg; hvis du får Efedrin...spør om det er høyst nødvendig, om ikke du kan få et alternativ. Efedrin KAN gi en kraftig reaksjon med uro, søvnløshet....eller kraftigere som på min sønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå