Gå til innhold

3 mnd og 4 dg, bruker str 68 i klær, hva bruker deres barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om babyen min r stor, svigers maser om at jeg må gi han vann istedenfor melk?? eehhh, hallo !!! de r vel forskjellige og han trenger da melka si....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun er snart 6 mnd å bruker 62/68.

men dette er veldig individuelt da:) ikke hør på svigers, ta heller kontakt med hs vist du er bekymret:)

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd og 12 dager og bruker 62. Ho var lita da ho ble født da. Er jo forskjell på babyer da. =) Ho veide 5500 og var 61 cm på 4 mnd kontrollen.

Skrevet

skal på 3 mnd kontroll først på april, spennende å hære hva de sier på helsestasjonen

Skrevet

4,5 uker og bruker 56, men snaaart 62-...

Skrevet

oi :-) er kanskje litt større guttebabyer enn jenter... pluss at de vokser jo i veldig rykk og napp

Skrevet

Gutten min har alltid ligget en mnd før i klesstr. så da han var litt over 3mnd begynte han med str 68. Han var lang da han ble født (54cm) og han er fortsatt litt lenger enn gjennomsnittet, men det begynner å gå seg til. Vi har bare gutter i familien og alle de har begynt med str 68 i 3mnd alder, og de har vært helt normalvektige ved fødsel. Tror nok kanskje gutter blir fortere store jeg. Ikke alle selvfølgelig, men mange i hvertfall;) Tror i hvertfall ikke gutten din er unormalt stor!

Skrevet

Unger vokser i rykk og napp - noen er større enn andre - klart han må ha melka si! Her er tullemor liten - hun er 7 mnd og 3 uker og bruker strl 62...men jeg har nettopp funnet frem strl 68 til henne - det kommer til å bli litt stort, men jeg er bare så lei strl62-klærne nå etter å ha brukt dem i en evighet;o) Hun er 6,4kg og 65cm.

Skrevet

Jenta vår er 4 1/2 mnd og bruker str 62.Hun var lita når hun var født...

Skrevet

Ehh.. ?? hva skal jeg si, jenta mi veide ca 3 kilo ved fødselen , og hun bruker nå 68 eller 74 .... for det meste 74... hun er blitt kjempe stor, hu er nå 3 mndr og folk spørr om hu er 6 mndr....så det er individuelt... gidder ikke å høre på alt de sier på hs, har 3 barn og de har vært invdividuelle alle 3 , han forrige brukte 74 når han var 1 år... han vokste ikke fra tøyet sitt....

Skrevet

jenta mi er 8 mnd om 2 dager og hun bruker 68

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

10mnd og 74. Veier 9kg og er 70 lang.

Skrevet

6 mnd, str. 80. Brukte str. 68 ved 3 mnd. Stor gutt!

Skrevet

Jenta mi blir 3mnd om ei uke. Hun bruker str 62 og har gjort det siden hun var 2mnd.

Skrevet

Haha, komisk. Lillejenta mi er 3mnd og to dager (!) og bruker strl 62 og 68. Hun er nok litt over gjennomsnittet ja, men det er jo stooooor individuell forskjell på de små nurkene våre, tror ikke det er særlig lurt å begynne å slanke de :) :) En annen sak er dersom han/hun drikker veeeldig mye, da kan man jo vurdere å begynne å gi litt grøt, er ikke bra for nyrene om man kommer opp i stoooore menger melk, vet ikke helt hvor grensa går men om hun fåt mat hver time og drikker masse hver gang er det kanskje litt mye.. Ikke hør på svigers du, vær heller glad babyen vokser, det er et sunnhetstegn :)

Skrevet

Nesten like store da=)

Snuppen bruker 62-68 i klær, hun blir 7mnd på lørdag! Har noen bodyer i 56, men de er litt kort i armene... Hun er 7,2kg og 65,5cm

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd, og har nå begynt å bruke klær i str.68.

Skrevet

Gutten min er 7 1/2mnd og han bruket str 62-68.

Da han var 3mnd brukte han str 56

Skrevet

barn er helt forskjellige akuratt som oss noen våkser fort å andre ikke...

tulla her bruker å 62 i klær å ho har noen hele dresser i 68 som ho bruker.. ho blir 3 mnd om 4 dagre:)

men nå har ho 55 cm når ho ble født å da hehe:)

men gi ungen din den melk den skal ha... jeg gir tulla vann avertil vi sho krever mat etter 1-2 timer etter at ho har spist for da er ho som regel bare tørss å da drikker ho bare 10-20 ml så er ho for nøyd:)

man skal da ikek "slanke" så små barn:)

Skrevet

jenten min er 7 1/2 mnd å bruker str 68. Alle unger er forskjellig, er du bekymret så ta kontakt med helsestasjonen din.

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd til uka og bruker str 62-68, det har hun brukt siden hun var 2 mnd. (hun var 53 cm da hun ble født).

Folk har mange meninger om vekt og størrelse på babyer ja, mange som sier at "oi!! Hun er jo sååå stor, skulle tro hun var mye eldre" osv. Litt slitsomt med alle disse kommentarene egentlig. De er jo så forskjellige alle sammen, og vokser i ulike perioder. Det meste er jo normalt:-) Hjelper jo ikke akkurat bekymrede foreldre som de fleste jo er..:-)

Ikke gi vann istedenfor melk i alle fall - kanskje bare litt i tillegg som en over her foreslår.

Skrevet

ja ga han 50 ml melk etter grøten i kveld.. økte også grøtmengden..for han har vært så utrolig sutrete i hele uka her, da ble han den blide go` gutten.. tydlig at han nå i en periode har behov for ganske mye..

Skrevet

Kan si bare en ting - ikke hør på svigers!!! Man skal aldri prøve å "slanke" et spedbarn! Min gutt brukte også str. 68 i den alderen og han er stor men overhodet ikke tjukk. Og selv om han hadde vært tjukk, ville jeg aldri prøve å slanke han. Min mor sa også til meg at jeg prduserte for mye melk og at jeg matet han for ofte! Det er slikt de ble fortalt på 70-tallet. Ikke hør på henne. Hvis du ammer kan du aldri gi for mye. Din gutt kommer til å bli en flott og høy mann og derfor er han stor i dag. Gi han så mye pupp han ønsker og vann trenger du ikke gi før du gir grøt ved 6 mnd alder.

Skrevet

2,5 mnd og bruker 68 0g 74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...