Gå til innhold

Hmmm... er det mest førstegangs her inne mon tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker ofte på svarene, og endel innlegg og spørsmål også, at de som svarer eller spør om ting tydeligvis ikke har tenkt over eller helt forstår at det er noe helt annet å ha flere barn enn bare en baby. Er så mange slike. Vet jo vi er flere her inne med mer enn ett barn, men er de fleste førstegangs? Tenker f.eks på innlegg som det med barnevakt og ikke kan skjønne at ikke alle har masse barnevakt, vel prøv å plassere bort 3 unger når all familie bor 1,5 time unna liksom, osv ;-) Eller ikke så lett å legge seg tidlig når babyen våkner grytidelig dersom man har større barn som kanksje trenger hjelp til prosjektarbeid på skolen, skal følges på treninger el.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førstegangs, men det barnevaktspørsmålet var litt merkelig for min del også da!!:)

Skrevet

Jeg har tre barn, og d går i ett ja :-) men de to første er ganske store, så ligger gjerne over til venner eller en av besteforeldrene.. men tror nok d hadde blitt i meste laget om de skulle hatt alle på en gang, ikke har de plass til d heller, vi skal på konsert i juli, men d blir vel til at de to eldste ligger borte og at d kommer barnevakt hjem til oss til den lille

Skrevet

Jeg er førstegangs og må innrømme at jeg har kanskje ikke tenkt så mye over problemstillingene dere som har flere barn har. Klart at livet blir helt annerledes når man har 2 eller 3 barn, det forstår jeg.

Vet at det er en del med flere barn her inne, men godt mulig at de fleste er førstegangs. Det er jo naturlig at de som er førstegangs er de som lurer på mest og har spørsmål de vil drøfte med andre. Dere som har flere barn har jo vært gjennom det før og dere har vel også ofte etablert et nettverk rundt barna i form av naboer, barnas venner etc. Vi førstegangs famler jo litt i mørket ennå og har ikke kommet inn i alt og trenger ofte å forsikre oss om at vi gjør ting rett eller spørre og grave litt.

Skrevet

Har tre barn og her går det også i ett hele dagen. Bruker veldig lite barnevakt, og etter at tredje snuppa kom så har vi ikke benyttet oss av det. Skal på fest i begynnelsen av april og da deler vi opp slik at begge bestemødrene passer så det ikke blir altfor mye styr

Skrevet

Er førstegangs ja, men har allikevel ingen som helst problemer med å se at det er mye enklere å ha barnevakt til ett barn enn til flere ... det krever jo ikke allverden av iq eller ungeerfaring for å skjønne det ;-)

Er imponert over alle som har mer enn ett barn, jeg. For min lille gullklump er en veldig snill unge, men jaggu er det slitsomt allikevel.

Og jeg er redd for å peise eventuelle barnevakter med min ene :-)

Skrevet

jeg er førstegangs men jeg hadde da aldri kommet å si noe sånt...

Skrevet

Er førstegangs, men har ikke sett på innlegget du refererer til enda :)

Tenkte jeg bare skulle gi min førstegangs-stemme :)

Skrevet

Har tre.. to voksne og en attpåklatt!

Tror nok som jeg har sagt i innlegg før at de som har både to og fire tette barn har litt andre behov enn de som har ett barn.

Det krever jo dobbelt og trippel så masse jobb og litt med en gang de er to og oppover... Da kan man glatt takke nei til barnevakt for det er jo bare kos med en..

Skrevet

Ja for all del, de fleste er nok flinke, men ser bare i mange svar at det er tydelig at endel ikke tenker på at det er andereledes for de med flere barn enn de med ett, gjelder ikke bare de eksemplene jeg nevner, men mye annet. F.eks at man må jo gå på lekeplassen eller åpen barnehage med babyene ellers blir de ikke sosiale...ehhh jo, når man har 3 barn så får minste masse sosial omgang med andre barn, hehe... Ja, den duren om du skjønner :-) Ikke at det er dumt at noen tenker slik, jeg skjønner godt at det blir sånn, bare har merket det så ofte, så bare lurte litt på om det store flertallet her inne var førstegangs siden det er så mange slike type svar/innlegg, bare se om du finleser litt så vil du også fort se at mange lyser det av at de ikke tenker helt på at andre kan har flere barn enn bare en baby ;-)

Skrevet

jeg er førstegangs og en av de med mye barnevakt. mine svar er overhode ikke påtenkt dere med flere bar. skjønner jo at dere er i en heeelt annen situsajon;-) jeg svarer utifra mitt egetståsted og tenker da på de som er i samme situasjon som meg. jeg oppfatter at det er mange førstegangs som ikke vil ha barnevakt( og nå mener jeg kun de som har mulighet og får tilbud om pass) at barna tar skade av det å være borte en natt. er litt lei av den debatten og tror det er mange som synes at vår gutt sover for mye borte.

anyhoo, dette ble rotete.

mine inlegg var ihvertfall ikke ymtet på dere med flere barn, all honnør til dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...