Tord_og_Trym Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Hvordan sover barna deres som er ca 8 mnd? Hvor lang tid på dag og hvor lenge om natta? (Våkner de for å få mat eller, som min sønn, sover de gjennom natta?) Min sønn har nå brått bestemt seg for at dagen starter før 0600, det er ikke mor like begeistret for. Jeg tenker jeg må gjøre noe med sovingen på dagen for å få ham til å sove lengre om natten. Han legger seg ca kl 20 etter å ha fått ca 2,5 dl mme. Har tenkt på å heller gi grøt på kvelden, men han drikker stort sett ikke noe annet enn mme og da er det litt dumt å kutte ut det ene av to måltider som består av mme. Han er såpass stor som han er (vektmessig) så jeg er ikke så lysten på å innføre nye måltider i tillegg til de vi har. Han er ikke for stor, men følger sin kurve (var 4280 da han ble født). Nå spiser han: 0600: frokost 2,5 dl mme 1030/1130: lunsj grøt av 2 dl vann (med fruktpure på/i sover så alt mellom 2 til 4,5 time! 15/16: Middag 1 middagsglass og et Frutti til dessert 1930: kvelds 2,5 dl mme Legger seg for natta ca 20/2030 og sover hele natta Har aldri ammet ham (eller hans 2 brødre) og de har alle vært flinke til å sove hele natta. På sikt skal han jo begynne i barnehage og da må han redusere sovingen på dagen og må sove når de andre sover slik at han følger rutinene i bhg. Noen som har noen gode erfaringer som har funket????
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Stina er nå 9 mnd, men har omtrent samme rytme som da hun var 8... Hun sover minst 2 ganger på dagen, noen ganger 3 hvis sovingene blir korte. Legger seg rundt 8 på kvelden, og sover vanligvis til mellom 6 og 7 da. I går og i dag har hun vært oppe rundt halv seks :S POFF Jeg ville gitt han grøt/fast føde til kvelds. Snuppa her får 4 måltider om dagen. Alle består av mme kombinert med grøt, skive el middag. Pluss litt frukt og sånt innimellom. Syns jo rytmen hans ser grei ut da... Men d er tidlig å stå opp før seks ja. Skjønner godt at d er slitsomt. Selv har jeg vurdert å legge Stina tidligere i kveld, for å se om hun sover over den våkenperioden halv seks...
Mamma til 3E Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 hei, jeg har en gutt på 7 mnd og slik er han sin dag: alt er ca tider da. 06.00 frokost, 220ml mme 09.00 sover 1 time 10.30 grøt og 150ml mme 13.00 frukt og vann 13.30 sover 1,5 time 15.00 middag og vann 18,00 grøt og 220ml mme 18.30 legger seg for natta og sover da til morgenen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå