Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Syns det blir veldig diffust, og har vanskelig for å definere dette. Blir dermed vanskelig å vite hvordan jeg skal stille meg i disse diskusjonene. Hva er en ung mor? Jeg er 21 og har ei jente på 6 mnd, er jeg ung mor da eller? Greit å få avklart dette, noen som har fasiten?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 du er ung i mine øyne, men akkurat litt for stor til å være ung mor :-)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Hihi, akkurat litt for stor=) den var søt, da. Føler meg egentlig ikke som noe spesielt ung mor, merker vennekretsen begynner å formere seg/snakke om barn nå (men så er de fleste et par år eldre enn meg da, siden mange av dem er sambos venner, og han er 24). Men tror man defineres som ung mor på dib hvis man er under 25? Og veldig ung om man er under 20? eller tar jeg helt feil nå? Hm, siden sambo er "voksen" og jeg er ung, er det da bare halvveis synd i ungen min? =P
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 "ung mor" ligger ikke så mye i alder spør du meg,mest i hodet. Kjenner da folk på 17-18 som gjør det glimrende som mor, mens ei venninne av meg som fikk da hun var 21,er elendig som mor. Drekker og fester verre enn noen gang..
Willy Wonka Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Enig med anonym over. Tror det ligger i hodet hva slags mor du er, ung eller gammel.
<3Lykkelig<3 Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Jeg ser på ung mor som 16-19åringer eller yngre. Selv er jeg 21år og syns ikke jeg er for ung til å ha baby, føler meg midt imellom ung og voksen hehe.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Jeg tenker "ung mor" når det er fra 19 og nedover :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Det høres ut som "ung mor" er et skjellsord. Ofte er unge mødre mye flinkere enn eldre mødre.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Hva behager?? Hilsen nybakt mor over 40
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Haha der ser dere, det er LIKE fy fy å si noe som i det hele tatt kan ANTYDE negativitet om eldre mødre. Ikke bare unge mødre som er nærtagene her nei:-P
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Haha,I know. Latterlig! Tror eldre mødre har litt komplekser fordi de ser at yngre mødre ofte er sånn de selv vil være.Derfor disse "ung mødre" trådene alltid kommer opp, og tråder om eldre mødre ikke Sjelden syntes.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Synes vel en ung mor er under 23, mens en gammel mor er over 35 ... den lille perioden i mellom er .. hmmm, hva skal man kalle det ... en "vanlig" mor ;-) Og det er ingenting i vegen med å være verken ung eller gammel mor! Eller midt i mellom for den saks skyld :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Jeg mener man er ung mor når man er under 23-24år når man får barn, men jeg vil likevel ikke si at det er for tidlig hvis man er over 19-20år, er man under 18år vil jeg si man er veldig ung mor og at de som blir gravide ved "uhell" og bestemmer seg for å beholde er tøffe og de som planlegger å få barn så tidlig er dumme.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. mars 2008 #16 Skrevet 21. mars 2008 Jeg lurer på hva vi hadde svart alle sammen om, la oss si, 15 år? De som nå er 21 vil være like gamle som det jeg er nå, nemlig 36 i år. Jeg vil være 51 (grøss). Poenget er at vi definerer oss selv etter hvor vi er hen for øyeblikket. Jeg er like ille selv, jeg skrev jo tross alt "grøss" etter tallet 51, men jeg tror jeg fortsatt føler jeg har mye igjen av livet da jeg runder 50. Jeg føler meg fortsatt ung. Hvis du setter det i en litt større sammenheng i det at jeg kan leve i 50 år til. Ja, da er jeg fortsatt ung! Dessuten trodde jeg ikke at jeg kom til å føle meg så ung i en alder av 35 da jeg var 20. Et lite tankekors!
Synne&TheTerminator Skrevet 21. mars 2008 #17 Skrevet 21. mars 2008 Mitt syn: 18 - = Veldig ung mor 20-18 = Ung mor 20-30 =Vanlig Mor 30-35 =Litt eldre. 35-40= Gammel mor Ikke for å fornerme noe, alder er bare et tall, ikke nødvedigvis en beskrivelse av en person=)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #18 Skrevet 21. mars 2008 For meg går de som er under 25 år under "ung mor". Selv er jeg 23 (i en uke til) og har en datter på 6 uker. Jeg føler meg ung, og da er jeg vel en ung mor også (Men for meg er ung mor absolutt ikke et skjellsord!)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #19 Skrevet 21. mars 2008 Det går ikke an å lage påstander som: "ofte er yngre mødre mye bedre enn eldre mødre"... ...uten å begrunne påstanden. Kom med eksempler på hva du mener du! ******************************** Så til anonym lenger nede: "Tror eldre mødre har litt komplekser fordi de ser at yngre mødre ofte er sånn de selv vil være"... Det er kun en ting jeg syns yngre mødre har lettere for enn oss over førti - de går gjerne mye fortere ned i vekt. Ellers er det ingenting jeg missunner en ung mor nei! Det er høyst individuelt hvor gode eller mindre gode mødre vi blir - uavhengig av alder. Generalisering blir oftest helt feil. Hilsen fortsatt lykkelig, kjærlig og dyktig mor over 40
2 tette - med flette Skrevet 21. mars 2008 #20 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er vel det som kategoriseres som ung mor ( 22 ) Men jeg er stolt av det også ! Så lenge man klarer å ta vare på barnet/barna sine så spiller jo ikke alder så veldig stor rolle
FerdigFødaForAlltid Skrevet 21. mars 2008 #21 Skrevet 21. mars 2008 Jeg vil vel kanskje si at en ung mor, er under 20 år, men jeg synes egentlig det blir veldig feil å generalisere rundt alder. Jeg synes ikke alder i seg selv er det som er mest avgjørende i forhold til om man er en "god" eller "dårlig" mamma; det er ganske store individuelle forskjeller aldersmessig innenfor kategoriene "ung", "vanlig" og "gammel", og jeg tror derfor ikke en av kategoriene alltid vil være bedre enn en annen. Jeg var 20 da jeg fikk førstemann, 23 da jeg fikk andremann og 26 nå med nummer tre, og jeg kan jo si at jeg er mer avslappet nå som 26 åring enn jeg var som 20 åring, men det har nok mer med erfaring, og ikke med alder å gjøre. Derfor; om man er førstegangs når man er 40 eller om man er 20, så vet man akkurat like lite/mye i forhold til det å faktisk ha barn! Jeg synes derfor at selve utgangspunktet for det å være en førstegangs mor er ganske likt i de fleste tilfeller, og så får man heller gå inn på hver enkelt person og definere derfra!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #22 Skrevet 21. mars 2008 At dere gidder å diskutere dette hele tiden! Dere kommer jo ALDRI til å bli enige uansett, gammel eller ung...
aya75 Skrevet 21. mars 2008 #23 Skrevet 21. mars 2008 Tror nok det kommer ann på hvor gammel en selv er og vennene er. I min vennekrets er det nesten ingen som har fått barn under 30. Derfor synes jeg det virker ungt å få barn før dette, men det er jo når jeg tar utg.pkt i hvordan jeg selv var i begynnelsen av 20åra. Da var jeg absolutt ikke moden nok for å få barn og alt som følger med. Jeg er veldig glad jeg venta til jeg var 32, men det betyr jo ikke at det er sånn for andre. Jeg har stor respekt for de som får barn når de er "unge". Alle gjør en kjempe jobb uansett alder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå